هر آنچه که از رویداد Peek Performance انتظار داریم

اپل در ۱۷ اسفند ماه رویداد خود به نام Peek performance برگزار می‌کند و مانند دو سال گذشته، به صورت مجازی خواهد بود. ما در این مطلب به تمامی مواردی که اپل احتمالا از آن‌ها رونمایی می‌کند، می‌پردازیم.

۱- آیفون SE 2022

جزئیات آیفون SE 3

آیفون SE 2022 احتمالا مهمترین محصول رویداد Peek performance است و اگر بخواهیم به شایعات استناد کنیم، تغییرات ظاهری جزئی هستند. این دستگاه با همان طراحی، پنل LCD با اندازه ۴.۷ اینچی و دکمه هوم با تاچ آیدی همراه است. با این حال تراشه قدرتمند A15 بایونیک، که در سری آیفون ۱۳ استفاده شده، و ۵G را دارد.

از آنجایی که ممکن است طراحی تغییری نکند، تراشه کارآمدتر A15 می‌تواند منجر به افزایش عمر باتری شود. آیفون SE2022 همچنین باید دارای دوربین بهتری نسبت به نسل قبلی باشد، با این حال جزئیات چندانی در این زمینه وجود ندارد.

عرضه آیفون SE 3 می‌تواند منجر به کاهش قیمت مدل فعلی شود و تولید آن متوقف نشود. برچسب قیمت ۱۹۹ دلاری برای مدل قبلی، می‌تواند آن را به یک گزینه ایده آل برای بسیاری از خریداران، به خصوص در بازارهای در حال توسعه، تبدیل کند.

۲- آیپد ایر ۵

تراشه آیپد ایر 5

یکی از همراهان آیفون SE2022 در رویداد بهاری اپل، آیپد ایر ۵ است. احتمالا مدل بعدی آیپد ایر تغییر چندانی در ظاهر نداشته باشد و اندازه صفحه همان ۱۰.۹ اینچ بماند. تغییرات آیپد ایر ۵ روی قطعات داخلی متمرکز است و شاهد تراشه A15 بایونیک و پشتیبانی از ۵G خواهیم بود.

احتمالا دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نسل قبلی به ارث برده می‌شود و خبری از سنسور فوق عریض نیست. یک فلش LED True Tone چهارتایی نیز در کنار دوربین به چشم می‌خورد. دوربین جلوی دستگاه برای پشتیبانی از ویژگی Center Stage به لنز فوق عریض مجهز می‌شود. آیپد ایر ۴ تنها آیپد اپل است که در نسل آخر آن، ویژگی Center Stage وجود ندارد.

۳- مک مینی رده بالا

مک مینی M1x جدید

در سال ۲۰۲۰ اپل مک مینی را با تراشه خود به روز کرد اما مدل رده بالای اینتل دست نخورده باقی ماند. اکنون گزارش شده که مک مینی گران قیمت با تغییرات اساسی همراه است که می‌تواند اولین طراحی مجدد قابل  توجه آن در نزدیک به ۱۲ سال گذشته باشد.

مدل جدید می‌تواند فرم کلی مدل قبلی خود را به همراه داشته باشد اما حجم آن کاهش می‌یابد. مدل جدید می‌تواند دارای یک صفحه پلکسی مانند در بالای قاب آلومینی باشد که متفاوت با محفظه آلومینیومی یکپارچه فعلی است.

علاوه بر این گفته می‌شود که مدل جدید همان پورت‌های مک مینی پیشرفته فعلی را حفظ می‌کند، از جمله ۴ پورت تاندربولت، دو پورت USB-A، یک پورت اترنت و یک پورت HDMI. همچنین شایعه شده که دارای کانکتور برق مغناطیسی است، همان چیزی که در آیمک M1 دیده می‌شود.

۴- مک بوک پرو (ایر) M2

مک بوک پرو 14 16

شایعاتی پیرامون مک بوک پرو آینده و جایگزین مک بوک پرو ۱۳ اینچی M1 منتشر شده است. طبق آن‌ها، مدل جدید همان طراحی بدنه را دارد که اپل در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد. برخلاف مدل‌های M1 پرو/مکس ۱۴ و ۱۶ اینچی، مک بوک پرو M2 از صحفه نمایش ProMotion بهره نمی‌برد تا اپل بتواند قیمت را کنترل کند.

برخی شایعات متناقض در مورد نوار لمسی وجود دارد که آخرین گزارشات ادعا می‌کند اپل ممکن است آن را حفظ کند و برخی خلاف آن را می‌گویند. با این حال به نظر می‌رسد در مورد تراشه M2 مک بوک پرو جدید، اتفاق نظر وجود دارد. شایعات حاکی از آن است که این تراشه دارای همان تعداد هسته محاسبتاتی تراشه M1 خواهد بود و تنها عملکرد GPU آن بهبود می‌یابد. افزایش عملکرد و کارایی ممکن است قابل توجه نباشند.

جالب اینجاست که شایعاتی مبنی بر کار اپل روی مک بوک ایر M2 با شاسی بازطراحی شده نیز وجود دارد. همانطور که در آیمک M1 دیده می‌شود، انتظار می‌رود که این دستگاه در رنگ‌های مختلف در دسترس باشد. همچنین ممکن است اپل در رویداد Peek performance از مک بوک ایر M2 به جای مک بوک پرو M2 رونمایی کند.

۵- iOS 15.4 و iPadOS 15.4

اپل احتمالا iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را بعد از رویداد یا اواخر هفته برای عموم عرضه می‌کند. این به روزرسانی جدید چندین ویژگی تازه از جمله باز کردن فیس آیدی با ماسک، صدای جدید سیری بدون جنسیت، ایموجی‌های جدید، یونیورسال کنترل و … را به همراه دارد. در اینجا می‌توانید تمامی تغییرات iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را مطالعه کنید.

در کنار iOS 15.4 اپل، macOS Monterey 12.3, watchOS 8.5 و tvOS 15.4 را نیز عرضه می‌کند.

شما می‌توانید رویداد را به صورت زنده مشاهده کنید که در این لینک روش‌های مختلف آن برای انواع پلتفرم‌ها قرار گرفته است. این رویداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران در ۱۷ اسفند ماه آغاز می‌گردد.

شما منتظر کدام یک از محصولات بالا هستید؟ با ما در نظرات در ارتباط باشید.

از طريق iPhoneHacks
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.