آیفون ۱۲ انقلابی‌ترین طراحی آیفون را خواهد داشت

اپل هیچگاه عجله‌ای برای طراحی مجدد محصولات نداشته است. این شرکت طی سال‌ها رویکرد روشنمند و محاسبه شده‌ای را برای طراحی محصولات داشته است. در واقع اغلب انتقاداتی به این عملکرد اپل وارد می‌شود و بسیاری معتقدند که اپل بیش از حد در قسمت امن بازی می‌کند.

اما یک چیز اینجا قطعی است، اپل وقتی طراحی محصولات خود را تغییر می‌دهد، تغییرات رادیکالی هستند. شاید این تا حدودی به خاطر این باشد که ما انتظار به روزرسانی‌های پله‌ای را داشته باشیم اما اپل اعتقادی چندان به این رویه برای تغییر طراحی ندارد.

به طور مثال آیفون؛ شاید چشمگیرترین تغییر برای سری آیفون را بتوان آیفون X و صفحه نمایش بدون حاشیه آن دانست. اما قبل از آن می‌توان تمامی آیفون‌ها را شبیه به آیفون ۶ که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، در نظر گرفت. لبه‌ها گرد و صفحه نمایش ۲.۵D با حاشیه و قاب، اجزایی که به سختی طی ۵ سال تغییر کردند.

با این حال طبق شایعات متعدد، با معرفی آیفون ۲۰۲۰ اپل یک طرح قدیمی را احیا می‌کند و آیفون ۱۲ احتمالا طراحی شبیه به آیفون ۴ داشته باشد، اما با سبک و سیاقی مدرن!

آیفون X چهره تلفن‌های هوشمند اپل را تغییر داد و ممکن است که آیفون ۱۲ نیز این کار را تکرار کند

طراحی آیفون 12

لبه‌های گرد در گوشی‌های اپل به غیر از آیفون ۴ و ۵، حضور داشته‌اند. چون استفاده از گوشی با این طراحی راحت می‌باشد و بازخورد خوبی را میان کاربران داشته است. در واقع خیلی سخت که امروزه یک گوشی هوشمند پیدا کنید که لبه‌های گرد نداشته باشد.

با این حال شایعه شده که اپل از طراحی کنونی به یک جلوه زیباتر می‌رود و ما را یاد آیفون ۴ و ۵ خواهد انداخت. در واقع اپل با آیپد پرو کاری مشابه را انجام داده است. مک بوک نیز به یک طراحی مشابه تغییر مسیر داد، بنابراین منطقی است که آیفون نیز به جمع آن‌ها بپیوندد. گذشته از این، اپل علاقه وافری به هارمونی دارد.

آیفون 12 در کنار آیپد پرو
آیفون ۱۲ در کنار آیپد پرو

ما یک طرح مفهومی بر اساس شایعات اینجا داریم. جدای از هارمونی و شایعات باید گفت که چنین تغییری بد هم نیست و بسیار جالب به نظر می‎رسد. هنوز هم خیلی زود است برای اینکه بخواهیم طراح آیفون ۱۲ را داشته باشیم، اما از شایعات پیروی می‌کنیم.

آیفون ۱۲ احتمالا ناچ را همچنان داشته باشد، اما کوچکتر

صفحه نمایش آیفون 12

طبق یک شایعه که اخیرا منتشر شده، ممکن است اپل روی یک نمونه اولیه آیفون کار کند که ناچ یا همان بریدگی صفحه نمایش را ندارد اما کمی حاشیه صفحه نمایش دارد. ایده این است که اپل دوربین جلو، فیس آیدی و سایر قطعات را در حاشیه بالایی صحفه نمایش جای دهد. درست است که باعث می‌شود حاشیه صحفه نمایش کمی اضافه شود اما شاید معامله خوبی باشد.

یکی از شایعات دیگر این است که آیفون ۱۲ واقعا تمام صفحه است که فیس آیدی هم همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

برای آیفون ۱۲ اپل به چرخه سه ساله محصول با تغییرات رادیکالی رسیده است که اغلب به آن پایبند می‌باشد. این یعنی وقتی که تغییر بزرگی رخ می‌دهد اپل آن را برای سه سال نگه می‌دارد و صیقل می‌دهد تا به بلوغ برسد. این سیاست است که باعث شده بسیاری از افراد معتقد باشند که آیفون ۱۲ از نظر طراحی یک چیز جدید را دارد. شاید حذف ناچ باشد که البته در مقطع فعلی بعید به نظر می‌رسد.

آیفون ۱۲ شاید اولین گوشی با دوربین چهارگانه باشد

دوربین آیفون 12

اپل در سال‌ها اخیر سرمایه گذاری زیادی روی واقعیت افزوده کرده است. ARKit به عنوان یک بستر قدرتمند برای واقعیت افزوده موبایل در دسترس توسعه دهندگان است و عینک اپل طبق گزارشات به سرعت به عرضه نزدیک می‌شود و از سوی دیگر مینگ-چی کو متقعد است که آیفون ۱۲ یک دوربین زمان پرواز یا همان ToF دارد که دور از ذهن نیست.

به طور خلاصه دوربین زمان پرواز می‌تواند عمق را بسیار دقیق‌تر از یک دوربین معمولی اندازه بگیرد، بنابراین یک انتخاب مناسب برای واقعیت افزوده خواهد بود. از دوربین ToF برای نقشه برداری فوری از محیط استفاده می‌شود. این دوربین با استفاده از یک سنسور مادون قرمز یک سیگنال نوری را ساطع می‌کند و به سوی سوژه ارسال می‌نماید، سپس سینگال به سنسور باز می‌گردد. سپس تلفن زمان بازگشت سیگنال را محاسبه می‌کند و یک نقشه دقیق را از این فرآیند می‌توان به دست آورد.

اگر اپل یک دوربین ToF روی آیفون ۱۲ قرار دهد، احتمالا هم اندازه لنزهای دیگر نیست و کوچکتر خواهد بود اما در طرح بالا به خاطر تقارن هر ۴ دوربین هم اندازه هم در نظر گرفته شده‌اند.

نکته: تصاویر قرار داده شده در این مطلب صرفا طرح هستند و بر اساس شایعات و اخبار می‌باشند.

همچنین بخوانید:

منبع PhoneAreana
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.