آیفون ۲۰۲۰ با ناچ کوچکتری عرضه می‌شود

مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر و صاحب نام اپل، معتقد است که اپل اندازه ناچ را در آیفون ۲۰۲۰ کاهش خواهد داد. این کمپانی قصد استفاده از یک سیستم دوربین جلوی کوچکتر را دارد که می‌تواند به کاهش اندازه ناچ یا همان بریدگی صفحه نمایش منجر شود.

این تحلیلگر در ادامه گزارش خود گفته است که اپل از یک لنز ۷ تکه برای دوربین عقب آیفون‌های سال ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد. این تغییر منجر به بهبود کلی کیفیت تصاویر می‌شود، و میزان این بهبود، به کیفیت لنز مورد استفاده وابسته است.

طبق این گزارش اپل تا سال ۲۰۲۱ به طور کلی ناچ را حذف خواهد کرد و به تکنولوژی سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش روی می‌آورد. این ادعا کمی عجیب به نظر می‌رسد چون اپل روی دوربین TrueDepth خود سرمایه گذاری زیادی کرده و بسیاری از ویژگی‌های iOS به آن وابسته هستند. با این وجود اپل برای عرضه یک آیفون جذاب، شاید مجبور به این تغییر شود یا تکنولوژی پیشرفته‌ای را ارائه کند که این دوربین را زیر صفحه نمایش تعبیه نماید.

در حال حاضر برخی از تولید کنندگان چینی گوشی‌های هوشمندی را بدون ناچ تولید می‌کنند و از فناوری‌هایی همانند دوربین پاپ آپ، چرخشی و … استفاده می‌کنند. زمانی که تکنولوژی تعبیه دوربین در صفحه نمایش آماده باشد، قطعا اکثر سازندگان تلفن‌های هوشمند به سمت آن می‌روند و ما شاهد گوشی‌هایی با پنل جلویی سراسر صفحه نمایش خواهیم بود.

کاهش اندازه ناچ به معنای یک طراحی جدید است. این چیزی است که سایر شایعات نیز به آن اشاره کرده‎اند. انتظار می‌رود که این شرکت در سال ۲۰۲۰ اندازه‌های جدید صفحه نمایش را برای آیفون در نظر بگیرد و به طور کلی به صفحه نمایش‌های اولد روی بیاورد. همچنین گفته می‌شود که حداقل دو آیفون سال ۲۰۲۰ از تکنولوژی ۵G پشتیبانی می‌کنند. جدای از این تغییرات، طراحی خارجی آیفون‌های ۲۰۲۰ نیز متفاوت با چند نسل گذشته خواهد بود.

منبع MyDrivers
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.