کالبد شکافی مک بوک پرو ۲۰۱۹ ؛ تغییرات در کیبورد و تعمیر تقریبا غیر ممکن

اپل به تازگی با معرفی یک مک بوک پرو به روزرسانی شده با پردازنده ۶ و ۸ هسته‌ای اینتل همه را سورپرایز کرد. مسئله‌ای که اپل در کنفرانس مطبوعاتی خودش به آن اشاره نکرد، بهبود کیبورد پروانه‌ای مک بوک پرو ۲۰۱۹ بود.

اپل سعی کرده با تغییر مواد مورد استفاده، مشکل مهم این کیبورد را رفع کند. نسل‌های قبلی این کیبورد گاها با زدن یک کلید، چند کلید را اعمال می‌کردند.

کالبد شکافی iFixit نشان داده که اپل تغییرات اساسی را در صحفه کلید پروانه‌ای خود ایجاد کرده است. طراحی گنبدی کلید تغییر کرده و از یک ماده شفاف جدید برای پوشش کلید کیبورد استفاده شده است. ماده‌ای که در گذشته استفاده شده نیمه مات بود و تا حدودی چسبنده، چیزی شبیه به سیلیکون. مواد جدید نرمتر می‌باشد و بر اساس تجزیه FITR جنس آن نایلون است، در حالی که مواد قبلی یک ترکیب پلمیری بود.

ظاهرا گنبدی کلیدها از نظر طراحی نیز تغییراتی داشته‌اند. به نظر می‌رسد اپل از یک پردازش حرارتی یا آلایاژی اصلاح شده یا هر دوی آن‌ها استفاده کرده است. iFixit با ابزار فعلی خود نمی‌تواند این موضوع را بررسی کنید و نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر دارد.

به هر حال اپل تغییراتی را در کیبورد خود داشته است و مشخص نیست از آن در مدل‌های جایگزین ۲۰۱۸ و مک بوک‌های قدیمی‌تر که از کیبورد پروانه‌ای بهره می‌برند نیز استفاده می‌کند یا خیر.

اما مشکل بزرگ اینجاست که تعمیر این دستگاه تقریبا غیر ممکن است و امتیاز تعمیر پذیری مک بوک پرو ۲۰۱۹ از ۱۰ یک بوده است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.