دومین نسخه آزمایشی iOS 16.1 منتشر شد [تغییرات]

بعد از گذشت یک هفته از انتشار اولین نسخه آزمایشی iOS 16.1، اپل دومین نسخه آزمایشی iOS 16.1 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد. همراه با این نسخه آزمایشی دومین بتای watchOS 9.1 و سومین بتای iPadOS 16.1 نیز منتشر شده است.

در صورت داشتن پروفایل توسعه دهندگان می‌توانید از مسیر Settings > General > Software Update این به روزرسانی را دریافت کنید. اگر پروفایل تست کننده‌های آزمایشی عمومی را دارید، به زودی این آپدیت در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

دومین نسخه آزمایشی iOS 16.1 با تغییرات نسبتا زیادی مانند آیکون باتری پویا، رفع مشکل کپی کردن و … همراه است. در ادامه به تمامی تغییرات مشخص شده‌ی دومین بتای iOS 16.1 می‌پردازیم.

آیکون پویای باتری

باتری پویا آیفون

با iOS 16 اپل امکان نمایش درصد باتری را به استاتوس بار آیفون‌های دارای ناچ را اضافه کرد. با این حال این تغییر باعث سردرگمی کاربران شد چون آیکون باتری که در شرایط عادی با میزان باقی مانده تغییر می‌کند، با فعال شدن درصد ثابت می‌ماند!

با iOS 16.1 بتا ۲ اپل یک آیکون پویای باتری در نظر گرفته که با توجه به میزان باتری، تغییر می‌کند. با این شرایط تشخیص باقی مانده باتری در یک نگاه آسان‌تر خواهد بود. علاوه بر این، اپل اندازه فونت آیکون باتری را نیز کمی بزرگتر کرده است.

نشانگر شارژ در لاک اسکرین

شارژ iOS 16.1

با عرضه iOS 16 اپل این ویژگی را حذف کرده بود. پیش از این زمانی که آیفون به شارژ بود در لاک اسکرین چند ثانیه میزان شارژ به درصد نمایش داده میشد. با نسخه آزمایشی جدید، این قابلیت مجددا به سیستم عامل برگشته است. همچنین بخوانید: آموزش قفل کردن واتساپ در آیفون .

مانند قبل، زمانی که آیفون خود را روشن می‌کند، به جای ویجت بالا، درصد باتری را مشاهده می‌کند. البته لازم به ذکر است صفحه نمایش همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو میزان شارژ را نشان نمی‌دهد و برای مشاهده میزان شارژ باید روی صفحه نمایش بزنید.

رفع مشکل دسترسی برای کپی و جای گذاری

درخواست مکرر برای کپی

بسیاری از کاربران بعد از آپدیت به iOS 16 از درخواست دسترسی مکرر هنگام کپی و جای گذاری شکایت داشتند. در آخرین نسخه آزمایشی iOS 16.1، اپل این مشکل را رفع کرده و هر بار که متن یا عکسی را کپی می‌کنید، برای جای گذاری آن نیاز به تایید نیست.

جسچر سه انگشتی

برخی از کاربران iOS 16 نیز با چسجرهای سه انگشتی مشکل داشتند. در برخی از برنامه‌ها و بازی‌ها، سیستم عامل جسچر سه انگشتی را تشخیص نمی‌دهد، چون از همین حرکت برای نمایش منوی کپی و پیست هم استفاده می‌شود. این مشکل در دومین نسخه آزمایشی iOS 16.1 رفع شده است.

دوربین آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس هنوز مشکل دارد!

دوربین آیفون 14 پرو

کاربران آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس شکایت‌های متعددی از لرزش و تولید صدا از سوی دوربین در برنامه‌های شخص ثالث داشتند. این مشکل در برنامه پیشفرض Camera وجود نداشت اما در اینستاگرام، اسنپ‌چت، تیک‌تاک و … کاربران را آزار می‌دهد.  اپل وعده داده بود که مشکل را برطرف می‌کند اما هنوز در دومین نسخه آزمایشی iOS 16.1 این مسئله پابرجاست.

آیا دومین نسخه آزمایشی iOS 16.1 را روی آیفون خود نصب کرده‌اید؟ متوجه تغییر شده‌اید که در لیست بالا آورده نشده؟ نظر خود را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.