تراشه های ۲ نانومتری اپل در سال ۲۰۲۵ و ۳ نانومتری امسال عرضه می‌شوند

کمپانی تایوانی TSMC قصد آغاز فرآیند تولید تراشه ۲ نانومتری را در سال ۲۰۲۵ دارد و اپل و اینتل جزء اولین مشتریان این شرکت می‌باشند.

تراشه اپل با فناوری تولید ۲ نانومتری در ۲۰۲۵

به گزارش دیجی تایمز، کارخانه تولید تراشه‌های اپل، TSMC، تولید انبوه تراشه‌های ۲ نانومتری را در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌کند و اپل و اینتل جزء اولین مشتریان این کمپانی برای استفاده از آخرین فناوری نیمه رسانا هستند.

تراشه M1 اپل و سایر مدل‌های این نسل یعنی M1 پرو،  M1 مکس و M1 اولترا بر اساس فرآیند تولید ۵ نانومتری FInFET ساخته شده‌اند. تراشه A13 بایونیک سری آیفون ۱۳ نیز با همین فرآیند تولید ۵ نانومتری ساخته شده است.

آیپد پرو بعدی با تراشه ۳ نانومتری همراه خواهد بود

همچنین انتظار می‌رود که TSMC تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز کند. اپل جزء بهترین مشتریان TSMC است و تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC احتمالا در آیپد پرو بعدی مورد استفاده قرار گیرند. مدل فعلی آیپد پرو از تراشه M1 استفاده می‌کند. به ادعای TSMC فناوری تولید ۳ نانومتری در مقایسه با ۵ نانومتری، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش عملکرد پردازنده و کاهش انرژی ۲۵ تا ۳۰ درصدی را به همراه دارد.

با این شرایط احتمالا اپل از فناوری تولید ۴ نانومتری برای سری آیفون ۱۴ (تراشه A16 بایونیک) و ۳ نانومتری برای آیپد پرو ۲۰۲۲ (تراشه M2) استفاده می‌کند. در سال ۲۰۲۵ نیز شاهد اولین مدل‌های مک، آیپد و آیفون با تراشه‌های ۲ نانومتری خواهیم بود.

از طريق DigiTimes
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.