آیفون ۱۴ با همان تراشه سری آیفون ۱۳ به فروش می‌رسد!

مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، نکات جالبی را در مورد سری آیفون ۱۴ به خصوص در مورد تراشه آن، به اشتراک گذاشته است. تا کنون تمام شایعات حاکی از آن است که اپل دو مدل آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۱ اینچی و دو مدل آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۷ اینچی عرضه خواهد کرد. کو می‌گوید که مدل ۶.۷ اینچی غیر پرو، آیفون ۱۴ مکس نام دارد. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی همراه خواهند بود.

به دلیل استقبال کم مصرف کنندگان از مدل مینی، اپل احتمالا این محصول را از سری جدید حذف می‌کند. نکته مهم گزارش کو این است که فقط آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با تراشه A16 همراه هستند و مدل‌های غیر پرو، با همان تراشه A15 که در سری آیفون ۱۳ استفاده شد، عرضه می‌گردند. تراشه A16 با فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود و عملکرد و کاریی بهتری خواهد داشت.

همچنین بخوانید:

هر چهار مدل دارای ۶ گیگابایت رم هستند، مدل‌های پرو از رم سریع‌تر LPDDR5 بهره می‌برند و آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس با رم LPDDR4X همراه می‌گردند.

اگر پیش بینی کو درست باشد، اولین باری خواهد بود که اپل بین مدل‌های پرو و غیر پرو از نظر تراشه تفاوت قائل می‌شود. ادعای وی در مورد رم نیز با شایعه اخیر دیگر، که می‌گفت سری آیفون ۱۴ پرو دارای ۸ گیگابایت رم است، تناقض دارد.

در ابتدا تفاوت مدل‌های پرو و معمولی در کیفیت ساخت و دوربین بود. با سری آیفون ۱۳، نمایشگر نیز به این لیست اضافه شد چون مدل‌های پرو با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion همراه هستند. به نظر می‌رسد اپل به دنبال افزایش تمایز بین مدل‌های پرو و معمولی با استفاده از تراشه قدیمی‌تر است.

از طريق توییتر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.