تلاش اپل برای آماده کردن کاربران جهت حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲

اپل خیلی دیر آداپتور شارژ سریع را به جعبه آیفون اضافه کرد و حالا طبق شایعات جدید این کمپانی به طور کلی این وسیله جانبی را از جعبه آیفون حذف خواهد کرد. شایعه حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ با واکنش منفی از سوی برخی از کاربران مواجه شد. این کمپانی در همین راستا یک نظرسنجی را برگزار کرده است.

این نظر سنجی کاربرانی که قبلا آیفون داشته‌اند را هدف گرفته و پرسیده که با شارژر USB خود چه کرده‌اند؟

  • آن را فروخته‌ام یا هنگام تعویض آیفون ارائه دادم
  • گم کرده‌ام
  • به یکی از اعضای خانواده یا دوستان داده‌ام
  • هنوز در خانه از آن  استفاده می‌کنم
  • هنوز در خارج از خانه (محل کار، محل تحصیل و …) استفاده می‌کنم
  • آن را دارم ولی استفاده نمی‌کنم

این نظر سنجی دو هدف می‌تواند داشته باشد، اولی اینکه اپل قصد تصمیم گیری بعد از حاصل شدن نتایج نظرسنجی را دارد یا می‌خواهد حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ را برای کابران جا بیاندازد. این اولین باری نیست که اپل چنین نظر سنجی را برگزار کرده است. در گذشته نیز ساکنین کوپرتینو از کاربران درباره حذف پورت هدفون ۳.۵ م.م از مک بوک پرسیده بود که هنوز هم به حیات خود در لپ تاپ اپل ادامه می‌دهد.

با این حال هیچ نظر قطعی نمی‌توان در مورد این نظرسنجی داد اما حداقل این را برای ما مشخص می‌کند که اپل در مورد حذف شارژر فکر کرده است. اخیرا اطلاعاتی درز شده که اپل در حال توسعه و تولید یک شارژر ۲۰ واتی USB-C است اما نمی‌توان با اطمینان گفت که آن شارژر مخصوص آیفون است یا برای آیپد تولید می‌گردد.

طبق تحلیل‌ها و شایعات، اپل با حذف شارژر در کنار حذف هندزفری داخل جعبه، قصد کاهش هزینه‌ها را دارد و می‌خواهد سری آیفون ۱۲ را هم قیمت سری آیفون ۱۱ به دست کاربران برساند. آیا شما با این تصمیم اپل موافقید؟

همچنین بخوانید:

از طريق Twitter
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.