احتمال دارد عرضه آیفون ۱۲ ۵G ماه‌ها به تاخیر بیفتد

طبق یک گزارش جدید اپل ممکن است عرضه آیفون ۱۲ ۵G را به خاطر شیوع بیماری کرونا به تاخیر بیاندازد، چون این ویروس بر تقاضای جهانی گوشی هوشمند تاثیر گذاشته و زنجیره تامین اپل را مختل کرده است.

اپل در مورد تاخیر چند ماهه در عرضه آیفون‌های ۵G با مدیران خود گفتگوهایی داشته است. منابع در زنجیره تامین می‌گویند که با موانع عملی ممکن است معرفی و عرضه آیفون ۱۲ با ۵G در شهریور ماه رخ ندهد و چند ماه به تعویق بیفتد.

یک منبع آگاه در این باره گفته: محدودیت‌های زنجیره تامین به کنار، با شرایط فعلی اپل نگران تقاضای مصرف کنندگان است که نخواهند تلفن هوشمند جدیدی را بخرند که می‌تواند فروش اولین آیفون ۵G را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اپل هم به موفقیت اولین آیفون ۵G نیاز دارد.

اپل هنوز تصمیم گیری نهایی خود را برای زمان معرفی و عرضه آیفون ۱۲ نگرفته است. این امر را روند گسترش کرونا مشخص می‌کند و اگر همه چیز به روال عادی برگردد می‌توانیم شهریور ماه شاهد رونمایی از نسل جدید آیفون و چند روز بعد شاهد عرضه آن باشیم. بیشتر کارمندان اپل نیز از خانه به کار خود مشغول هستند و همین موضوع پروسه توسعه آیفون ۱۲ را تحت تاثیر قرار داده است. از سوی دیگر ممنوعیت سفر در سراسر دنیا در روند تولید آیفون ۱۲ تاثیر گذار بوده زیرا در مرحله فعلی باید مهندسان اپل به چین سفر کنند که مقدور نیست. به گفته یک منبع، اپل در ماه می تصمیم نهایی خود را برای معرفی و عرضه آیفون ۱۲ خواهد گرفت.

یک منبع در این باره گفته: ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا شرایط را عادی کنیم و تسلیم نخواهیم شد.

مسئله جابجایی معرفی و عرضه هنوز در مرحله اولیه می‌باشد و اوایل پاییز هنوز هم جز گزینه‌های روز میز است اما آیفون ۵G در بدترین سناریو به سال ۲۰۲۱ موکول می‌شود.

اپل همچنین به برخی تامین کنندگانش دستور داده که تولید انبوه قطعات را دو تا سه ماه به تعویق بیاندازند. آیفون‌های جدید معمولا در ژوئن یا جولای به تولید انبوه می‌رسند اما در شرایط فعلی به برخی تامین کنندگان گفته شده که قطعات را تا پایان ماه آگوست ارسال کنند. چنین تاخیری می‌تواند تاثیرات دیگری هم داشته باشد و نقشه راه محصولات آینده اپل را هم تغییر دهد.

همچنین بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.