آیفون‌های ۲۰۲۰ از مودم ۵G X55 کوالکوام بهره می‌برند

طبق گزارش نیکی، اپل برای ارائه قابلیت اتصال به شبکه ۵G از مودم X55 اسنپدراگون کوالکام در آیفون‌های ۲۰۲۰ خود استفاده می‌کند. این خبر نباید تعجب آور باشد، چون ما گزارش‌های متعددی مبنی بر حضور فناوری ۵G در آیفون‌های ۲۰۲۰ داشتیم و این نقطه قوت فروش آن‌ها در بازارهای بزرگ است.

اسنپدراگون X55 از هر دو طیف شبکه mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. این مودم حداکثر سرعت دانلود ۷ گیگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۳ گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

با کناره گیری اینتل از مسابقه مودم گوشی‌های هوشمند، کوالکام تنها انتخاب اپل بود. اپل با کوالکام سازش کرد و دو طرف از پیگیری‌های قضایی علیه هم دست کشیدند.

طبق گزارشات، اپل تکنولوژی ۵G را به هر سه آیفون سال ۲۰۲۰ اضافه خواهد کرد. اقدام اپل برای افزودن ۵G به آیفون‌های ۲۰۲۰ باعث می‌شود که اپراتورهای سراسر دنیا برای پوشش ۵G سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.

تقاضای بالای اپل برای مودم X55 ممکن است منجر به محدودیت در عرضه شود.

طبق اخبار و شایعات، آیفون‌های ۲۰۲۰ جدای از ۵G، دارای صفحه نمایش اولد، تراشه A14 با فناوری ساخت ۵ نانومتری و یک دوربین سنجش سه بعدی در پشت برای ویژگی‌های واقعیت افزوده است.

اپل به خاطر مشکلات قانونی که با کوالکام داشت، برای تامین مودم به اینتل روی آورد. با این حال اینتل نتوانست طبق زمان بندی مودم ۵G خود را توسعه دهد و اپل به سمت کوالکام رفت تا بتواند آیفون‌های ۵G را در سال ۲۰۲۰ عرضه نماید.

اپل در حال حاضر رو یک مودم ساخت خود کار می‌کند ولی حداقل تا سال ۲۰۲۲ آماده استفاده نخواهد بود. اپل برای پیشبرد سریعتر اهداف خود، کسب کار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را چندی پیش خریداری کرد.

منبع Nikkei
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.