تراشه آیفون ۲۰۲۰ با فناوری ۵ نانومتری TSMC ساخته می‌شود

مدیرعامل کمپانی TSMC در آخرین جلسه خود با سهامداران شرکت خبر از راه اندازه خط تولید تراشه‌های ۵ نانومتری در نیمه اول سال ۲۰۲۰ داد. این می‌تواند بدان معنا باشد که اپل برای آیفون ۲۰۲۰ خود از فناوری ساخت ۵ نانومتری بهره می‌برد.

در سال گذشته اپل اولین کمپانی بود که از فناوری ۷ نانومتری TSMC برای ساخت تراشه یک پردازنده گوشی هوشمند استفاده کرد. طبق شایعات، تراشه سری آیفون ۱۱ با فناوری ساخت ۷ نانومتری پیشرفته TSMC تولید خواهد شد.

ما حدود ۳ ماه پیش نیز گزارشی داشتیم که به استفاده از این فناوری برای تراشه آیفون ۲۰۲۰ اشاره کرده بود. البته گفته میشد که فناوری ۵ نانومتری TSMC برای تراشه A14 و آیفون ۲۰۲۰ آماده نیست. شرایطی که طبق شایعات، باعث شد کوالکام نیز به سمت استفاده از فناوری ۵ نانومتری EUV سامسونگ برای تولید تراشه اسنپدراگون ۲۰۲۰ برود. با این حال با توجه به تقاضا، TSMC کمی تهاجمی‌تر شده و تولید عمده تراشه ۵ نانومتری را از نیمه اول سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد کرد.

آیفون ۲۰۲۰ یک به روزرسانی بزرگ برای سری آیفون خواهد بود. جدای از تراشه A14، طبق شایعات این آیفون دارای فناوری ۵G نیز می‌باشد؛ همچنین گفته می‌شود این دستگاه دارای ناچ کوچکتر و طراحی جدیدی خواهد بود.

منبع Digitimes
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.