خلاصه رویداد California Streaming : سری آیفون ۱۳، آیپد مینی ۶، اپل واچ سری ۷ و آیپد ۹

رویداد مجازی Streaming California اپل برگزار شد و اپل واچ سری ۷، آیپد مینی ۶، آیپد ۹، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس رونمایی شدند. ما قبلا در مطالبی جداگانه به معرفی تمامی این دستگاه‌ها پرداختیم اما اگر به هر دلیلی موفق به خواندن آن‌ها نشدید، این مقاله برای شما است. اینجا به صورت خلاصه به تمامی محصولات معرفی شده در رویداد California Streaming می‌پردازیم.

آیپد ۹ با تراشه A13

اپل رویداد California Streaming را با معرفی نسل نهم آیپد آغاز کرد. این آیپد با صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی با پشتیبانی از True Tone همراه است. تراشه A13 اپل در این دستگاه استفاده شده که عملکرد آن را نسبت به نسل قبلی بهتر می‌کند. دوربین جلوی آیپد ۹ به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز است که از ویژگی Center Stage پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی هنگام تماس تصویری، همیشه در مرکز تصویر قرار می‌گیرید.

اپل واچ سری ۷ با صفحه نمایش بزرگتر

 

از نظر طراحی، اپل واچ طی چند سال گذشته تغییر چندانی نکرده است. اپل واچ سری ۷ با صفحه نمایش بزرگتر و حاشیه‌های کمتر، کمی شرایط را تغییر داد. از سایر ویژگی‌های مهم این سری می‌توان به صفحه نمایش همیشه روشن، گواهی IPX6، صفحه نمایش مقاوم در برابر ترک و دکمه‌های بازطراحی شده اشاره داشت. اپل سنسور جدیدی را به این ساعت اضافه نکرده و تمرکز آن روی طراحی بوده است.

آیپد مینی ۶ – کوچک با تغییرات بزرگ

ششمین نسل آیپد مینی با صفحه نمایش ۸.۳ اینچی به روز شد. برای کنترل هزینه‌ها، اپل تاچ آیدی را در این مدل حفظ کرد. با این حال تاچ آیدی درون دکمه هوم نیست و مانند آیپد ایر ۴، در دکمه پاور تعبیه گردیده است.

آیپد مینی ۶ با یک دوربین سلفی جدید ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از Center Stage همراه است. در پشت نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، فلش True Tone، فوکوس پیکسل (فوکوس خودکار) و HDR هوشمند قرار گرفته است.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی ، دوربین و باتری بهبود یافته

با وجود اینکه از آیفون ۱۲ مینی آنطور که باید استقبال نشد، اما اپل آیفون ۱۳ مینی را هم معرفی کرد. آیفون ۱۳ مینی با ناچ کوچکتر، محافظ سرامیکی شیشه و گواهی IP68 همراه است. اپل طرح دوربین عقب را به شکل مورب تغییر داده است. آیفون ۱۳ مینی با تراشه A15 و باتری بزرگتری نسبت به نسل قبلی همراه است.

از نظر سخت افزار داخلی، آیفون ۱۳ شبیه به آیفون ۱۳ مینی است. در قسمت دوربین از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 استفاده شده است. همچنین لرزشگیر سنسور شیفت که در آیفون ۱۲ پرو مکس شاهد آن بوده‌ایم، در این مدل‌ها نیز حضور دارد. اپل حالت فیلمبرداری سینمایی را نیز معرفی کرده که یک فیلمبرداری حرفه‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این حالت دوربین روی سوژه تمرکز دارد و پس زمینه را تار می‌کند.

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس ؛ دوربین سه گانه بهبود یافته با لنز پریسکوپ، A15 و …

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس دارای تمامی ویژگی‌های آیفون ۱۳ هستند و برخی قابلیت‌های اضافه «حرفه‌ای-Pro» را نیز به همراه دارند. هر دو دستگاه با تراشه A15 همراه هستند. اپل هر سه دوربین عقب را بهتر از نسل قبلی کرده است. در حال حاضر یک لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال ۳X، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در پشت سری ۱۳ پرو حضور دارند. برای اولین بار، هر سه سنسور از حالت شب پشتیبانی می‌کنند.

باتری هر دو آیفون بزرگتر شده و آیفون ۱۳ پرو نسبت به نسل قبلی ۱.۵ ساعت عمر باتری پیشتری دارد. در آیفون ۱۳ پرو مکس این عدد ۲.۵ است.

اپل همچنین نسخه RC نسل بعدی سیستم عامل‌های خود را عرضه کرد و اعلام نمود نسخه نهایی آن‌ها در تاریخ ۲۹ شهریور ماه عرضه می‌گردند.

آیپدآیپد 2021آیپد 9آیپد مینی 6آیفونآیفون 13آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکسآیفون 13 مینیآیفون 2021اپل واچاپل واچ 2021اپل واچ 7اپل واچ سری 7رویداد سپتامبر