اعلام رسمی اپل : رویداد معرفی آیفون ۱۳ ، اپل واچ سری ۷ و … در ۲۳ شهریور

ما در ماه سپتامبر هستیم و این یک معنی برای طرفداران اپل دارد، رویداد معرفی نسل جدید آیفون، اپل واچ و … . ساکنین کوپرتینو رسما اعلام کردند که یک رویداد مجازی در ۱۴ سپتامبر مصادف با ۲۳ شهریور برگزار می‌کنند که انتظار می‌رود چندین محصول جدید از جمله سری آیفون ۱۳ ۵G و اپل واچ سری ۷، رونمایی شود.

زمان برگزاری و نحوه تماشای رویدادی معرفی آیفون ۱۳

رویداد California Streaming اپل در سه شنبه، ۲۳ شهریور ماه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و با توجه به معرفی محصولات احتمالی، حدود ۱:۳۰ زمان می‌برد.

با توجه به بیماری همه گیر کرونا، رویداد آیفون ۱۳ به صورت مجازی برگزار می‌شود. به بیانی دیگر این یک رویداد از پیش ضبط شده است که از طریق وب سایت اپل، برنامه اپل ‌تی‌وی و یوتیوب، در دسترس خواهد بود.

چه انتظاراتی از رویداد ۲۳ شهریور اپل داریم؟

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو

بزرگترین محصول این رویداد قطعا سری آیفون ۱۳ ۵G خواهد بود که جانشین سری آیفون ۱۲ محبوب می‌گردد. این سری از چهار مدل تشکیل شده است. آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس.

هر چهار دستگاه تغییرات اندکی را در طراحی دارند و اندازه بریدگی صفحه نمایش، نسبت به نسل‌های قبلی، کاهش می‌یابد. همچنین انتظار می‌رود فیس آیدی این دستگاه‌ها با ماسک نیز کار کند.

شایعات حاکی از آن است که فناوری صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion به مدل‌های پرو اضافه می‌گردد. به روزرسانی‌های بزرگی در سخت افزار دوربین عقب رخ می‌دهد و تمرکز ویژه‌ای بر قابلیت ضبط ویدیو شده است.

برآمدگی دوربین سری آیفون ۱۳ ۵G نسبت به آیفون ۱۲، بزرگتر خواهد بود. از سوی دیگر، دوربین آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۳ به شکل مورب قرار می‌گیرند و آن‌ها را از نسل‌های قبلی متمایز می‌نماید.

اپل واچ سری ۷

قرار است در کنار سری آیفون ۱۳ در این رویداد، اپل واچ سری ۷ نیز معرفی گردد. انتظار می‌رود این محصول اولین بازطراحی بزرگ بعد از اپل واچ سری ۴ باشد و در دو اندازه ۴۱ و ۴۵ میلی متری به دست کاربران برسد.

تفاوت‌های کلیدی اپل واچ سری ۷ با نسل‌های قبلی، صفحه نمایش بزرگتر و یک قاب با طراحی تخت‌تر است. از نظر ویژگی‌های جدید انتظارات چندانی از اپل واچ ۲۰۲۱ نمی‌رود. در عوض گفته می‌شود اپل با طراحی جدید چیپست، فضا را برای باتری بزرگتر باز کرده و به نوبه‌ای عمر باتری افزایش یافته است.

ایرپاد ۳

ایرپادهای معمولی بیش از ۲ سال پیش به روز شده‌اند. شایعات حاکی از آن است که اپل در رویداد ۲۳ شهریور از یک ایرپاد جدید هم رونمایی می‌کند. ما اطلاعات زیادی در مورد ویژگی‌های ایرپاد ۳ نداریم اما از نظر طراحی، احتمالا شبیه به ایرپاد پرو فعلی خواهد بود.

آیپد مینی ۶

آیپد ایر، آیپد و آیپد پرو، همگی در ۱۲ ماه گذشته به روز شده‌اند. با این حال آیپد مینی آخرین بار در سال ۲۰۱۹ ارتقا یافت و در رویداد California Streaming اپل، به نسل بعدی این محصول نیز پرداخته می‌شود.

تصاویر منتشر شده از آیپد مینی ۶ نشان می‌دهد که این دستگاه از آخرین نسل آیپد ایر با حاشیه‌های باریک، بدون دکمه هوم و تاچ آیدی تعبیه شده در دکمه پاور، الهام گرفته است. گفته می‌شود که پشتیبانی از اپل پنسل هم به آیپد مینی ۶ اضافه شده است.

در مورد مشخصات داخلی، آیپد مینی ۶ احتمالا مجهز به A14 بایونیک اپل است که در آیپد ایر و آیفون ۱۲ شاهد استفاده از آن بوده‌ایم.

آیپد مینی 2021آیپد مینی 6آیفونآیفون 13آیفون 13 پروآیفون 13 پرو مکسآیفون 13 مینیآیفون 2021اپل واچاپل واچ 2021اپل واچ 7اپل واچ سری 7ایرپاد 2021ایرپاد 3رویداد سپتامبر