عرضه نسخه RC و اعلام زمان عرضه نسخه نهایی iOS 15، iPadOS 15 و watchOS 8

اپل نسخه RC یا همان نامزد انتشار iOS 15، iPadOS 15، watchOS 8 و tvOS 15 را برای توسعه دهندگان ثبت شده و تست کننده‌های عمومی عرضه کرد. در صورتی که در نسخه RC مشکل خاصی یافت نشود، به عنوان نسخه نهایی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت. طبق اعلام اپل، iOS 15 در کنار سایر سیستم‌ها به غیر از یکی، در تاریخ ۲۹ شهریور ماه عرضه می‌شود.

زمان عرضه نسخه نهایی iOS 15، iPadOS 15، watchOS 8 و tvOS 15

اپل در رویداد California Streaming اعلام کرد که نسل بعدی سیستم عامل‌های آیفون، آیپد، اپل واچ و اپل تی‌وی در تاریخ ۲۹ شهریور ماه عرضه می‌شوند.

  • تاریخ عرضه نسخه نهایی iOS 15: دوشنبه، ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰
  • تاریخ عرضه نسخه نهایی iPadOS 15: دوشنبه، ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰
  • تاریخ عرضه نسخه نهایی watchOS 8: دوشنبه، ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰
  • تاریخ عرضه نسخه نهایی tvOS 15: دوشنبه، ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۰

اگر قصد دارید دستگاه‌های خود را به این سیستم عامل‌ها به روزرسانی کنید، با مراجعه به این لینک می‌توایند لیست آیفون، آیپد و اپل واچ‌های سازگار با نسل جدید سیستم عامل‌ها را مشاهده کنید. tvOS 15 نیز روی اپل تی‌وی ۴K و HD مانند tvOS 14 نصب می‌شود.

پس نسخه نهایی macOS 12 Monterey چه زمانی منتشر می‌شود؟

اپل در رویداد California Streaming حرفی از macOS 12 Monetary نزد که قابل انتظار بود. چون در این رویداد از مک جدیدی رونمایی نشد. در صفحه معرفی این سیستم عامل در وب سایت اپل آمده که نسخه نهایی آن در پاییز به صورت عمومی عرضه می‌شود.

طبق شایعات، اپل در ماه اکتبر رویداد دیگری را برگزار می‌کند که روی مک تمرکز دارد. در آن رویداد مک‌های جدید با تراشه M1X رونمایی می‌شوند که سیستم عامل macOS 12 Monterey به صورت پیشفرض روی آن‌ها نصب است.

قبل از حضور مک‌های جدید در بازار احتمالا اپل نسخه نهایی macOS 12 Monterey را برای دستگاه‌های سازگار ارائه می‌کند. اگر مک شما با macOS Big Sur سازگار است، پس امکان نصب macOS 12 Monterey نیز دارد.

iOSiOS 15iPadOSiPadOS 15tvOStvOS 15watchoswatchOS 8