سیستم اپل برای جلوگیری از آسیب دیدن آیفون و آیپد تاشو

یکی از ترس‌های صاحبان گوشی‌های تاشو، آسیب دیدن صفحه نمایش آن‌ها است. زمانی که این نوع گوشی‌ها باز باشند سطح زیادی از صفحه نمایش در دسترس می‌باشد و در صورت افتادن از دست، صفحه نمایش بیرونی و اصلی ممکن است آسیب زیادی ببیند. اپل سال‌ها است که روی راه‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از سقوط کار کرده است. به طور مثال در سال ۲۰۱۴، حق اختراعی را ثبت کرد که یک موتور ارتعاشی داخلی، آیفون را در هوا می‌چرخاند تا روی قاب پشتی فرود بیاید و حالا به سراغ طرحی برای آیفون تاشو رفته است.

اپل اخیرا نیز یک حق اختراع جدید ثبت کرده که نام آن «دستگاه با صفحه نمایش خود جمع شونده و تکنیک‌هایی برای محافظت از صفحه نمایش با تشخیص سقوط» می‌باشد. اپل در نظر دارد از حسگرهایی در داخل دستگاه با صفحه نمایش تاشو یا رول شونده استفاده کند تا با اندازه گیری شتاب عمودی نسبت به زمین، سقوط را تشخیص دهد. در این صورت دستگاه می‌تواند بسته شود یا به قدری صحفه نمایش جمع گردد تا حد ممکن از آسیب به صفحه نمایش جلوگیری گردد. همچنین بخوانید: قرمز تیره، آبی روشن و صورتی رنگ های سری آیفون ۱۵ .

در این درخواست حق اختراع ذکر شده که حتی تا شدن صفحه نمایش کمتر از زاویه ۱۸۰ درجه هم می‌تواند مفید باشد زیرا به جای صفحه نمایش، لبه‌های دستگاه با زمین برخورد می‌کند. اگر صفحه نمایش دستگاه قابلیت رول شدن داشته باشد و تشخیص دهد که سرعت سقوط بیش از حد تعیین شده است، صفحه نمایش جمع خواهد شد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته شده اپل که اطلاعات صحیح بسیاری در مورد محصولات و استراتژی‌های آینده اپل ارائه داده، گفته که اپل احتمالا یک آیپد تاشو عرضه خواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که آقای کو همیشه اطلاعات درست می‌دهد چون در سال ۲۰۲۱ گفته بود اپل در سال ۲۰۲۳ یک آیفون تاشو معرفی می‌کند و ۲۰ میلیون دستگاه از آن می‌فروشد.

طبق آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی کو، آیپد تاشو با پایه فیبر کربن ارائه می‌شود. این پایه برای مشاهده راحت‌تر محتوای روی صحفه نمایش کاربرد دارد.

آیپد تاشوآیفونآیفون انعطاف پذیرآیفون تاشوپتنتحق اختراع