معرفی آیفون ۱۴ در ۱۶ شهریور ؛ نگاهی به دعوتنامه این رویداد

همانطور که به اطلاع شما رساندیم، اپل رویداد بعدی خود را در ۱۶ شهریور ماه برگزار می‌کند. این رویداد که Far Out نام دارد برای معرفی آیفون ۱۴، اپل واچ‌های جدید و احتمالا نسل بعدی ایرپاد پرو است. دعوتنامه این رویداد تم فضایی دارد و می‌تواند به مواردی که در این مراسم معرفی می‌شوند، اشاره داشته باشد.

آیا دعوتنامه رویداد آیفون ۱۴ باید معنای خاصی داشته باشد؟

الزاما نه؛ اما اپل دوست دارد در دعوتنامه‌های خود مواردی از رویداد را به صورت مخفیانه ارائه کند و طرفداران این کمپانی در مورد آن‎ها گمانه زنی نمایند. در اغلب موراد نیز موراردی مشخص می‌شوند اما همیشه مهم نیستند.

به طور مثال سال گذشته با رویداد California Streaming، برخی گمانه زنی کردند که حالت پرتره به ویدیوها اضافه می‌شود و رنگ‌های طلایی و گرافیتی در دسترس خواهند بود، که این موارد اتفاق افتاد.

برای رویداد سری آیفون ۱۲ نام Hi, Speed انتخاب شده بود که به تراشه ۵ نانومتری و اتصال ۵G مرتبط بود اما طرح گرافیکی آن هیچ نکته خاصی را ارائه نمی‌داد. دعوتنامه رویداد آیفون ۱۱ رنگ‌های متنوع این محصول را نمایش می‌داد.

این یعنی در دعوتامه رویداد آیفون ۱۴ نیز برخی موارد احتمالا نهفته هستند و در این مطلب می‌خواهیم به آن‌ها اشاره کنیم. همچنین بخوانید: تولید صفحه نمایش آیفون ۱۴؛ تلاش BOE برای جلب اعتماد دوباره اپل .

صفحه نمایش همیشه روشن

اگر بخواهیم به کاوش دعوتنامه رویداد معرفی آیفون ۱۴ بپردازیم، شایعات یک نقطه شروع خوب است. اول از همه احتمالا ما در نهایت صفحه نمایش همیشه روشن را در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس داریم و نمایشگر این دستگاه‌ها برخی از قسمت‌ها را با نرخ به روزرسانی پایین روشن می‌کند تا اطلاعات مهم مانند زمان، تاریخ، نوتیفیکیشن و میزان باتری را نمایش دهند. شاید این قابلیتی باشد که آسمان تاریک و ستاره‌های موجود در دعوتنامه رویداد آیفون ۱۴ به آن اشاره می‌کنند.

اتصال ماهواره

سال گذشته شایعه شده بود که آیفون ۱۳ با قابلیت اتصال به ماهواره معرفی می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و شاید در سری آیفون ۱۴ شاهد این قابلیت باشیم. زمانی که پوشش اپراتورهای تلفن همراه در دسترس نباشد، می‌توانید از طریق ماهواره پیام ارسال کنید. از آنجایی که ماهواره‌ها در فضا شناور هستند، ممکن است دعوتنامه رویداد آیفون ۱۴ به آن اشاره داشته باشد.

عکاسی نجومی

تصویر برداری نجومی به طور معمول نیاز به چند لوازم جانبی دارد اما برخی از پرچمداران اندرویدی فعلی امکان عکاسی نجومی را فراهم کرده‌اند. این حالت با گرفتن تصاویر با نوردهی چندگانه و ترکیب آن‌ها با حذف نویز کار می‌کند.

منابعی مانند EverythingApplePro سال گذشته گفتند که آیفون ۱۳ دارای حالت عکاسی نجومی با تشخیص ستارگان و قمرها و نوردهی بر اساس آن‌ها است. اما در نهایت خبری از این قابلیت با سری آیفون ۱۳ نبود و شاید در هفته‌های آتی این قابلیت را با سری آیفون ۱۴ ببینیم.

دعوتنامه رویداد آیفون ۱۴ با شعار «خیلی دور» همراه است و با توجه به طرح گرافیکی آن می‌تواند به تصویر برداری نجومی اشاره داشته باشد. شایعه شده که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شوند که قطعا عملکرد بهتری در صحنه‌های کم نور دارند.

بریدگی پنل جلو

اگر بخواهیم شایعه تغییر بریدگی پنل جلویی در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس را در دعوتنامه پیدا کنیم، می‌توان به لوگوی اپل اشاره کرد. گفته می‌شود مدل‌های پرو به جای بریدگی فعلی دو سوراخ دایره و بیضی شکل دارد. این تغییر می‌تواند تمرکز روی تصویر را بیشتر کند؛ یعنی مانند لوگوی اپل که دو تکه است و چندان مزاحم تصویر اصلی نیست! همچنین بخوانید: تصویر لو رفته از قاب سری آیفون ۱۴ .

سایر موارد مورد انتظار در رویداد معرفی آیفون ۱۴

در این رویداد تنها سری آیفون ۱۴ معرفی نمی‌شود و اپل واچ‌ها جدید نیز رونمایی می‌گردند. همچنین ممکن است ایرپاد پرو ۲ را در رویداد Far Out مشاهده کنیم. در این رویداد زمان عرضه نسخه نهایی iOS 16، iPadOS 16، watchOS 9، tvOS 16 و macOS 13 نیز مشخص می‌گردد. همچنین بخوانید: ایرپاد پرو ۲ با طراحی و ویژگی‌های جدید .

شما چه برداشتی از دعوتنامه رویداد Far Out اپل دارید؟

از طريق PhoneArena
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.