سرقت ماشین با استفاده از ایرتگ اپل!

یک کاربرد جدید برای ردیاب ایرتگ پیدا شده که البته در تبلیغات اپل اشاره‌ای به آن نشده است! طبق بیانیه مطبوعاتی پلیس کانادا، سارقان با استفاده از ایرتگ، وسایل نقلیه گران قیمت را ردیابی می‌کنند و در زمان مناسب برای سرقت آن اقدام می‌کنند.

به گفته پلیس، سارقان خودرو مورد نظر را در مناطق پرتردد مانند مراکز خرید یا پارکینگ‌ها پیدا می‌کنند و ردیاب ایرتگ را به آن متصل می‌کنند. با استفاده از ایرتگ وسیله نقلیه مورد نظر تا محل سکونت قربانی ردیابی می‌شود و در نهایت سرقت می‌گردد. سارفان با استفاده از پیچ گوشتی درب راننده یا سرنشین را باز می‌کنند.

زمانی که دزد وارد ماشین شد، از یک دستگاه عیب یاب الکترونیکی مانند آن چیزی که در برخی مکانیکی‌ها می‌بینید، استفاده می‌کند. با کمک این دستگاه، سارقان تنظیمات ماشین را به گونه‌ای می‌کنند که خودرو کلیدی که دارند را بپذیرد. بعد از این مرحله، ماشین را به سادگی روشن کرده و از محل متواری می‌گردند.

همچنین بخوانید:

پلیس پیشنهاداتی را برای جلوگیری از اینگونه اتفاق داده است؛ وسیله نقلیه خود را در یک گاراژ قفل شده نگهداری کنید زیرا اکثر وسایل نقلیه سرقتی از خیابان‌های فرعی به سرقت رفته‌اند. قفل فرمان نیز می‌تواند یک بازدارنده خوب باشد که باید نسبت به تهیه و استفاده از آن اقدام کنید.

استفاده از قفل برای محافظت از پورت داده دستگاه نیز افدام مناسبی است و کار سارقان را برای برنامه ریزی مجدد تنظیمات دستگاه سخت می‌کند. پلیس همچنین پیشنهاد داده که از دوربین‌های مدار بسته استفاده نمایید و آن‌ها را برای نظارت روی خودرو تنظیم کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، با پلیس تماس بگیرید. iOS 15.2 که در حال حاضر به صورت آزمایشی منتشر شده، امکان ردیابی دستی ایرتگ را فراهم می‌کند.

این ویژگی جدید برای شناسایی ایرتگ‌های ناشناس در اطراف شما است که برای جلوگیری از ردیابی و البته برگرداندن وسیله گم شده به صاحبش کاربرد دارد. در حال حاضر اگر یک ایرتگ ناشناس مدتی را با شما همراه باشد، دستگاه اپلی شما این مسئله را به اطلاعتان می‌رساند. همچنین اگر یک ایرتگ ۲۴ ساعت از صاحب خود دور باشد، صدا تولید می‌کند.

از طريق Yrp
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.