اپل : مشکل از کار افتادن فیس آیدی سری آیفون ۱۳ بعد از تعویض صفحه نمایش رفع می‌شود

پس از عرضه سری آیفون ۱۳ در بازار، مشخص شد که اگر صفحه نمایش آن توسط تعمیرکاران شخص ثالث تعویض شود، منجر به از کار افتادن فیس آیدی می‌شود. این مسئله برای ما ایرانی‌ها با توجه به نبود حضور رسمی اپل در کشورمان، می‌توانست مشکل ساز شود. این محدودیت توسط یک میکروکنترلر ایجاد می‌شود که تنها در سری آیفون ۱۳ استفاده شده است.

برای کار کردن فیس آیدی باید این میکروکنترلر جفت سازی می‌شد وگرنه فیس آیدی روی آیفون تعمیر شده کار نمی‌کند. اپل به این خاطر مورد انتقادات زیادی قرار گرفت چون تعویض صفحه نمایش یکی از تعمیرات رایج می‌باشد و اپل بی‌جهت آن را بسیار پیچیده‌تر کرده است.

همچنین بخوانید:

پس از واکنش‌های منفی گسترده، اپل گفته که با به روزرسانی نرم افزاری آینده، مشکل کار نکردن فیس آیدی در آیفون های سری ۱۳ که صفحه نمایش آن‌ها تعویض شده، رفع خواهد شد. البته زمانی برای عرضه این به روزرسانی اعلام نشده اما احتمالا بخشی از iOS 15.2 خواهد بود.

برای دور زدن این محدودیت، تعمیرکاران غیررسمی اپل مجبور بودند که تراشه را از صفحه نمایش قبلی جدا کنند و در صفحه نمایش جدید جایگزین نمایند. این کار کل فرآیند تعویض صفحه نمایش را پیچیده‌تر می‌کرد و دقت بالا می‌خواهد. با عرضه به روزرسانی آینده اپل، این موضوع حل می‌شد و دیگر نیازی به جابجایی میکروکنترلر نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.