اتصال ماهواره‌ای آیفون محدود به شرایط اضطراری خواهد بود

اپل روی دو ویژگی اضطراری مربوط به آیفون کار می‌کند که به شبکه‌های ماهواره‌ای متکی است.

اخیرا مینگ-چی کو گفته بود که آیفون ۱۳ احتمالا از شبکه‌های ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند و دستگاه را قادر می‌سازد که از طریق شبکه‌هایی مانند Globalstar، بدون پوشش شبکه مخابراتی، ارتباط برقرار کند. بلومبرگ در گزارش خود تایید کرده که اپل حداقل از سال ۲۰۱۷ روی فناوری ماهواره کار می‌کند. با این حال می‌گوید که طرح اولیه محدود است و برای شرایط اضطراری می‌باشد. علاوه بر این، اگر چه ممکن است آیفون ۱۳ سخت افزار مورد نیاز را برای ارتباط ماهواره‌ای داشته باشد، اما منابع بعید می‌دانند که تا سال آینده بخش نرم افزار آن آماده باشد.

اولین ویژگی که اپل در حال توسعه آن است، پیام اضطراری از طریق ماهواره است. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد در صورتی که، در منطقه‌ای بدون پوشش مخابراتی بودند، به خدمات اضطراری و مخاطبین پیامک ارسال کنند. این پیام‌ها که در برنامه مسیج نمایش داده می‌شوند، به جای رنگ آبی یا سبز، خاکستری هستند. این ویژگی که با نام رمزی Stewie در اپل شناخته می‌شود، محدودیت کارکتر دارد و تنظیمات DND (مزاحم نشوید) مخاطب اضطراری شما را دور می‌زند. در آینده ممکن است امکان برقرار تماس تلفنی اضطراری هم اضافه گردد.

همچنین بخوانید:

دومین ویژگی در حال توسعه اپل، ابزاری برای گزارش موارد اضطراری بزرگ مانند سقوط هواپیما و غرق شدن کشتی‌ها است. سیستم از کاربر وضعیت اضطراری را می‌پرسد و اطلاعات دقیق‌تری را درخواست می‌کند: مانند اینکه آیا به خدمات جستجو و نجات نیاز می‌باشد، سلاحی وجود دارد یا آسیبی رخ داده است.

زمانی که کاربر در یک موقعیت اضطراری می‌باشد، اطلاعاتی مانند مکان و شناسه پزشکی وی برای کمک ارسال می‌گردد.

طبق گمانه زنی‌ها اپل با Globalstar برای این ویژگی‌های جدید همکاری می‌کند. لازم به ذکر است که این شرکت قبلا اعلام کرده بود که با یک طرفی ناشناس برای توسعه سرویس جدیدی توافقنامه امضا کرده است.

از طريق بلومبرگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.