بهترین قابلیت های ایرتگ ؛ ردیاب اشیاء اپل

پس از مدت‌ها انتظار، اپل رسما از ایرتگ در رویداد Spring Loaded رونمایی کرد. ایرتگ یک دستگاه ساده و دایره‌ای کوچک از شرکت اپل است که به اشیاء مختلف مانند کیف پول، کیف دستی و کلید متصل می‌گردد و به شما امکان ردیابی آن‌ها را می‌دهد. اگر قصد آشنایی و خرید ایرتگ را دارید بیاید با هم به بهترین ویژگی‌های آن نگاهی داشته باشیم.

قابلیت‌های مختلف ایرتگ

ایرتگ اپل یک رقیب جدی برای ردیاب Tile است. شما از ایرتگ می‌توانید برای ردیابی اشیاء مهم و حتی حیوانات خانگی خود استفاده نمایید. البته این ردیاب برای ردیابی افراد چندان کاربردی نیست!

۱- اندازه کوچک و سادگی در استفاده

نحوه کار ایرتگ

ایرتگ‌ها کوچک هستد و اندازه آن‌ها تقریبا برابر درب بطری آب معدنی است. روی ایرتگ می‌توان عبارت و ایموجی‌های مختلفی را به صورت سفارشی اعمال کرد که البته در ایران از این نظر محدودیت وجود دارد! اگر ایرتگ شما بدون طرح باشد جلوی آن ساده می‌باشد و پشت آن لوگوی اپل درج گردیده است. ایرتگ اپل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و دارای گواهی IP67 می‌باشد. به همین خاطر می‌توانید بدون دغدغه در جاهای مختلفی از آن استفاده کنید و نگران خراب شدن آن نباشید.

این دستگاه کوچک یک اسپیکر داخلی هم دارد که برای موارد مختلف استفاده می‌شود. عمر باتری این دستگاه بیش از یک سال است و توسط خود کاربر قابلیت تعویض را دارد. پشت دستگاه باتری سکه‌ای استاندارد که در بازار به وفور یافت می‌شود، قرار می‌گیرد.

اپل راه اندازه ایرتگ را جادویی توصیف می‌کند. ایرتگ مانند ایرپاد، آیفون شما را شناسایی می‌کند و یک صفحه برای شروع به کار نمایش می‌دهد. شما فقط یک نام برای ایرتگ تعریف می‌کنید، مانند دسته کلید، و  سپس ایرتگ در بخش Items اپلیکیشن Find My اضافه می‌گردد.

۲- ردیابی دقیق

مشخصات ایرتگ

ایرتگ برای ردیابی دقیق از تراشه U1 اپل که در آیفون سری ۱۱ و سری ۱۲ استفاده شده بهره می‌برد. با استفاده از فناوری باند فوق عریض و تراشه AirTag، آیفون می‌تواند فاصله دقیق ایرتگ را تشخیص دهد و مکان دقیق را به شما نمایش دهد.

اگر در برنامه Find My روی یک ایرتگ بزنید، با استفاده از دوربین، واقعیت افزوده، شتاب سنج و ژیروسکوپ با صدا، لغات و بازخورد، شما به سمت ایرتگ راهنمایی می‌شوید. همچنین برای کسانی که نابینا و یا کم بینا هستند، اپل راهکار راهنمای صوتی را اضافه کرده است.

۳- شبکه Find My

قابلیت های ایرتگ

اپل شبکه Find My را برای سازندگان لوازم جانبی شخص ثالث معرفی کرد و اکنون این شرکت می‌گوید که شبکه Find My از بیش از یک میلیارد دستگاه بهره می‌برد. ایرتگ با استفاده از دستگاه‌های موجود در شبکه و اتصال بلوتوث و تراشه U1، مکان خود را به مالکش اطلاع می‌دهد.

اگر ایرتگ از دستگاه مالک جدا شود، سیگنال‌های ناشناسی را به دستگاه‌های اپلی نزدیک خود می‌فرستد. سپس مکان خود را از طریق نزدیک‌ترین دستگاه، به صاحب خود به صورت خصوصی انتقال می‌دهد.

۴- حالت گم شده

حالت گم شده ایرتگ

اگر ایرتگ را گم کردید و نتوانستید آن را بیاید، ایرتگ را در حالت گم شده قرار دهید. با قرار گرفتن ایرتگ در این حالت، به محض اینکه یک دستگاه اپل به ایرتگ شما نزدیک شود، مکان آن به شما اطلاع داده می‌شود.

اگر ایرتگ که در حالت گم شده توسط فرد دیگری پیدا شود، یابنده فقط می‌تواند به اطلاعات تماس مالک دسترسی داشته باشد که به وی پیدا کردن ایرتگ و وسیله همراه آن را اطلاع دهد. اگر ایرتگ در حالت گم شده باشد، با آیفون دیگری جفت سازی نمی‌شود و فرد یابنده نمی‎تواند از آن استفاده نماید.

۵- لوازم جانبی ایرتگ

لوازم جانبی ایرتگ

اپل چند لوازم جانبی برای ایرتگ هم عرضه کرده است. ایرتگ چسب یا آویزی ندارد بنابراین برای وصل کردن آن به چیز دیگر به یک وسیله جانبی نیاز دارید. می‌توانید ایرتگ را درون کیف یا کیف پول بیاندازید اما وقتی به طور مثال بخواید به دسته کلید وصلش کنید، به مشکل می‌خورید.

اپل چندین حلقه متنوع در رنگ و جنس‌های مختلف عرضه کرده است ک از ۲۹ تا ۳۹ دلار قیمت دارند. البته قطعا تولید کنندگان شخص ثالث هم بیکار نمی‌مانند و ما شاهد انواع لوازم جانبی برای ایرتگ از سوی آن‌ها خواهیم بود.

۶- تعویض باتری توسط کاربر

ایرتگ اپل

ایرتگ با باتری قابل تعویض توسط کاربر ارائه می‌شود. اپل می‌گوید که ایرتگ بیش از یک سال به خوبی کار می‌کند و پس از آن کاربر باید اقدام به تعویض باتری نمایید. باتری ایرتگ از نوع سکه‌ای استاندارد CR2032 است و با برداشتن درب پشتی آن، به راحتی تعویض می‌گردد.

۷- حریم خصوصی

شبکه Find My ایرتگ

ایرتگ اطلاعات مکان را در خود ذخیره نمی‌کند. این ردیاب فقط سیگنالی را به نزدیکترین دستگاه اپل منتقل می‌کند که بعد برای تعیین محل ایرتگ استفاده می‌شود. اپل می‌گوید که داده‌ها به صورت خصوصی حفظ می‌شوند و ارتباطات با شبکه Find My رمزگذاری شده سرتاسری است.

ایرتگ همچنین دارای یک سری قابلیت دیگر برای حفظ حریم خصوصی است. اگر با شما یک ایرتگ ناشناس در حال حرکت باشد، این مسئله از طریق دستگاه اپلی شما به اطلاعتان می‎رسد. همچنین اگر ایرتگ مدت نسبتا زیادی را از دستگاه مالک خود دور باشد، صدایی را تولید می‌کند تا توجه را با خود جلب نماید.

قیمت و زمان عرضه ایرتگ

قیمت و زمان عرضه ایرتگ

ایرتگ در حال حاضر قابل سفارش دادن است و از ۱۰ اردیبهشت به دست کاربران می‌رسد. احتمالا تا اواخر اردیبهشت هم سر و کله آن در ایران پیدا می‌شود. هر ایرتگ با قیمت ۲۹ دلار به فروش می‌رسد که با دلار فعلی احتمالا قیمتی بین ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان در ایران داشته باشد. بسته چهار تایی ایرتگ هم با قیمت ۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

از طريق iPhoneHacks
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.