تاثیر ویروس کرونا ؛ معرفی و عرضه آیفون ۹ و احتمالا آیفون ۱۲ به تعویق افتاد

اپل به سرمایه گذاران خود هشدار داده که انتظار دارد به خاطر تاثیرات ویروس کرونا، به اهداف مورد نظر  در سه ماهه جاری نرسند. Jon Prosser از Front Page Tech بعد از صحبت با ۵ منبع معتبر، معتقد است که شیوع بیماری کرونا برنامه‌های اپل برای ادامه سال ۲۰۲۰ را مختل خواهد کرد.

رویداد ماه مارس لغو شد

غول کوپرتیونو قصد داشت چندین محصول جدید را در ماه جاری میلادی معرفی کند، مسئله‌ای که چندین بار در اپل خوره به آن پرداخته‌ایم. اما با اوضاع ویروس کرونا، گزارش شده که اپل تصمیم خود را برای لغو این رویداد گرفته است.

این رویداد قرار بود در سه شنبه، ۳۱ مارس مصادف با ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ با حضور فیل شیلر برگزار شود. از آنجایی که این رویداد هرگز به صورت رسمی اعلام نشد، بعید است که اپل واکنشی به لغو آن داشته باشد.

اپل قصد برگزاری رویداد ماه مارس ۲۰۲۰ را در سالن استیو جابز _واقع در دفتر مرکزی دره سیلیکون که در ایالت سانتا کلارا می‌باشد_ داشت که یکی از بدترین مناطق در ایالات متحده آمریکا از نظر شیوع ویروس کرونا است. حتی اگر اپل قصد برگزاری چنین رویدادی را داشت، قطعا مقامات بهداشتی محلی اجازه برگزاری آن را نمی‌دادند.

دوربین آیپد پرو 2020

البته اپل نیاز دارد که به زودی چند محصول خود را معرفی کند. شاید در یک اقدام نامعمول آن را در یک رویداد مطبوعاتی دیجیتال انجام دهد یا شاید از طریق اتاق خبر اپل این اتفاق رخ دهد.

آیفون ۹ احتمالا تا شش ماه به تاخیر بیفتد

قرار بود گل سرسبد رویداد ماه مارس آیفون ۹ و آیپد پرو ۲۰۲۰ باشند. آیپد پرو ۲۰۲۰ آماده عرضه است و می‌تواند بدون هیچ تاخیری معرفی شود اما درباره ایفون ۹ نمی‌توان چنین چیزی گفت.

با وجود اینکه اپل ۲ ماه از برنامه عرضه آیفون ۹ عقب است، به نظر نمی‌رسد که مشکل اساسی روبروی آن باشد. بنا بر گزارش‌ها، در جلسه تازه این کمپانی تصمیم بر این شده که عرضه این گوشی هوشمند به تعویق بیفتد.

دلیل این تصمیم عدم تقاضا برای تلفن هوشمند در سراسر جهان است. برای داشتن چشم انداز بهتر، چین که دومین بازار بزرگ اپل بعد از آمریکا است، ۶۰ درصد کاهش فروش در فوریه را داشت و این افت به خاطر شیوع کرونا ویروس رخ داد.

آیفون 9

اپل همچنین قصد ندارد که خرده فروشی‌هایش با ازدحام جمعیت مواجه شوند، چیزی که آیفون ۹ می‌تواند باعث آن گردد.

برنامه جدید برای عرضه آیفون ۹ هنوز تنظیم نشده، اما برخی منابع معتقدند که در ماه ژوئن و تقریبا همزمان با WWDC این اتفاق رخ می‌دهد و برخی دیگر کنفرانس شهریور ماه را زمان مناسبی برای معرفی آن می‌دانند.

آیفون ۱۲ قربانی دیگر کرونا

رویدادهای بعدی اپل در سال ۲۰۲۰ کنفرانس سالانه توسعه دهندگان و رویداد سپتامبر است. به گفته منابع، رویداد توسعه دهندگان لغو نشده اما تمهیداتی اندیشه شده که هیچگونه تماس یا برخورد رودرویی صورت نگیرد.

آیفون 12 پرو

این به احتمال زیاد بدان معناست که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین خواهد بود. البته به دلیل اینکه اوضاع به طور مداوم در حال تحول است، این برنامه هنوز هم ممکن است تغییر کند.

رویداد مهم سپتامبر (ماه نهم) که در شهریور ماه برگزار می‌شود هم احتمالا به تاخیر میفتد. به دلیل محدودیت‌های مسافرتی که اپل برای کارمندان خود اعمال کرده، آزمایش نمونه اولیه آیفون ۱۲ تقریبا متوقف شده است. این بدان معناست که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو احتمالا تا اکتبر (ماه دهم) یا شاید نوامبر (ماه یازدهم) به قفسه فروشگاه‌ها نرسند. ما البته با آیفون X هم چنین تجربه‌ای داشتیم و این دستگاه تا اوایل نوامبر در فروشگاه‌ها عرضه نشد.

همچنین بخوانید:

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.