آیفون ۱۵ پرو ۲۰۲۳ با لنز پریسکوپ ۵X همراه است

در حالی که امروزه اکثر پرچمداران اندرویدی دارای لنز پریسکوپ با زوم ۵ تا ۱۰ برابری هستند، اپل به استفاده از سنسور سنتی با زوم اپتیکال ۲ تا ۳ برابر ادامه می‌دهد. انتظار نمی‌رود که این رویه با آیفون ۱۴ در سال جاری میلادی تغییر کند اما جف پو معتقد است که، اپل با آیفون ۱۵ پرو در سال ۲۰۲۳ از لنز پریسکوپ استفاده می‌کند.

این تحلیلگر ادعا می‌کند که اپل در حال مذاکره با کمپانی Lante Optics برای لنزهای پریسکوپ آیفون ۲۰۲۳ است. این شرکت قبلا قطعات را برای تست دریافت کرده و انتظار می‌رود تا اردیبهشت سال آینده تصمیم نهایی را بگیرید. اگر این معامله انجام شود، شرکن لانته می‌تواند سفارش ۱۰۰ میلیون قطعه را از اپل دریافت نماید. باید دید که بعد از اضافه شدن لنز پریسکوپ چه سرنوشتی برای لنز معمولی با زوم اپتیکال ۲ تا ۳ برابری رقم می‌خورد.

جف پو تحلیلگر فعال این حوزه قبلا گفته بود که حداقل یکی از مدل‌های ۲۰۲۳ آیفون ۱۵ از دوربین پریسکوپ با زوم اپتیکال ۱۰ برابری بهره می‌برد. با این حال به تازگی ادعا کرده که اپل از لنز پریسکوپ با زوم ۵X برای آیفون ۱۵ پرو استفاده خواهد کرد. مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپل نیز، همین مسئله را پیش بینی کرده است. لنز پریسکوپ باعث می‌شود که لنزها به گونه‌ای جمع شوند که برای استفاده در ابعاد کوچک گوشی‌های هوشمند مناسب است و در عین حال زوم اپتیکال بالایی را ارائه می‌دهند. سامسونگ، اوپو و سایر تولید کنندگان اندرویدی در چند سال اخیر از لنزهای پریسکوپ برای زوم اپتیکال در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند.

برای آیفون ۱۴ که در سال جاری میلادی عرضه می‌شود، انتظار می‌رود که از لنز ۴۸ مگاپیکسلی استفاده گردد. با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل‌ها، تصایور دقیق‌تری در نور کم گرفته می‌شود. رزولوشن بالاتر، به اپل امکان ارائه فیلمبرداری ۸K روی گوشی را نیز می‌دهد.

از طريق 9To5Mac
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.