عرضه دومین نسخه آزمایشی macOS Catalina 10.15.5 با ویژگی مدیریت سلامت باتری

اپل حدود دو هفته پیش اولین نسخه آزمایشی macOS Catalina 10.15.5 را منتشر کرد و حالا این کمپانی دومین نسخه آزمایشی macOS Catalina 10.15.5 را برای توسعه دهندگان عرضه کرده است.

در دومین نسخه آزمایشی macOS Catalina 10.15.5 یک ویژگی مهم اضافه شده است، مدیریت سلامت باتری. با این ویزگی میزان پیری شیمیایی باتری کاهش یافته و به طور کلی طول عمر باتری مک افزایش می‌یابد.

این ویژگی با تجزیه و تحلیل دمای باتری و همچنین الگوی شارژ باتری مک کار می‌کند. به طور مثال اگر مک شما در بسیار مواقعی که ظرفیت باتری آن پر است، همچنان به شارژ متصل می‌باشد، مدیریت باتری شارژ را کمی زودتر از شارژ کامل قطع می‌کند که می‌تواند در دراز مدت به افزایش عمر باتری کمک کند.

با این ویژگی کاربران می‌توانند به دلخواه اطلاعات سلامت باتری خود را با اپل به اشتراک بگذارند. مدیریت سلامت باتری در تمامی نوت بوک‌های مک که دارای پورت Thunderbolt 3 هستند در دسترس می‌باشد؛ یعنی تمامی مک بوک پرو‌های منتشر شده از سال ۲۰۱۶ و مک بوک ایرهایی که صحفه نمایش رتینا دارند.

این قابلیت در اپلیکیشن System Preferences در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است زمانی که macOS Catalina 10.15.5 به طور عمومی عرضه شود این قابلیت به طور پیش فرض فعال است و اگر بخواهید می‌توانید با مراجعه به تنظیمات آن را غیر فعال نمایید.

همچنین بخوانید:

منبع Sixcolors
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.