خرید اپل واچ سری ۳ در سال ۲۰۲۱ منطقی است؟

اپل واچ سری ۳، برای اولین بار در سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۱۷ توسط اپل رونمایی شد. بیش از ۳ سال است که اپل واچ سری ۳ در بازار حضور دارد و با توجه به کاهش قیمت چند باره آن از سوی اپل، برای بسیاری از کاربران گزینه خرید مناسبی به نظر می‌رسد. اما آیا اپل واچ سری ۳ در سال ۲۰۲۱ ارزش خرید دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت پایه اپل واچ سری ۳ برابر ۱۹۹ دلار می‌باشد و نسبت به اپل واچ SE با برچسب قیمت ۲۷۹ دلاری هم، ارزان‌تر است. اگر به دنبال خرید اپل واچ هستید و بودجه محدودی دارید، احتمالا اولین گزینه شما اپل واچ سری ۳ خواهد بود. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، با وجود اینکه بیش از سه سال از معرفی اپل واچ سری ۳ می‌گذرد، خرید آن چندان منطقی نیست. این محصول از watchOS 8 پشتیبانی می‌کند اما تجربه کاربری سطح بالایی را ارائه نمی‌دهد.

دلایل برای خرید یا نخریدن اپل واچ سری ۳

اگر بخواهیم دلایل خرید اپل واج سری ۳ را برای شما بگوییم فقط به قیمت مناسب آن می‌رسیم و از سوی دیگر برای نخریدن دلایل بیشتری وجود دارد.

۱- عملکرد کند

بزرگترین مشکل اپل واچ سری ۳، عملکرد آن است. تراشه دو هسته‌ای S3 که حدود ۳ سال از عمر آن می‌گذرد، برای اجرای اپلیکیشن‌های شخص ثالث کافی نیست. حتی برنامه Fitness نیز بسیار کند عمل می‌کند و منجر به یک تجربه ناامید کننده برای شما خواهد شد.

۲- حاشیه!

اپل واچ سری ۳، آخرین نسل اپل واچ اپل است که صفحه نمایش آن حاشیه‌های بزرگی دارد. در حالی که اپل واچ SE و اپل واچ سری ۶ در اندازه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی متر در دسترس هستند، اپل واچ سری ۳ در دو اندازه ۳۸ و ۴۲ میلی متر عرضه می‌گردد. صفحه نمایش اپل واچ سری ۶ و SE حدود ۳۰ درصد بزرگتر از چیزی است که ما در اپل واچ سری ۳ داریم. همچنین در اپل واچ سری ۳ خبری از صفحه نمایش همیشه روشن نیست.

۳- ظرفیت ذخیره سازی کم

اپل واچ سری ۳ فقط ۸ گیگابایت فضای داخلی دارد. این فضا قطعا در سال ۲۰۲۱ کافی نیست. حتی اگر اپلیکیشن‌های زیادی نصب نکنید، حافظه اپل واچ شما کم است. در حقیقت این میزان فضا اینقدر کم است که اپل قبل از آپدیت سیستم عامل، کاربران را مجبور به ریستور اپل واچ خود می‌کند.

نسخه سلولار + GPS اپل واچ سری ۳، شرایط کمی بهتر دارد و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی را ارائه می‌دهد. با این حال اپل دیگر نسخه سلولار اپل واچ سری ۳ را به فروش نمی‎رساند.

۴- بدون تشخیص سقوط و الکتروکاردیوگرام

اپل واچ سری ۳، اولین ساعت هوشمند اپل با سنسور اپتیکال قلب و شتاب سنج است. در این ساعت هوشمند خبری از تشخیص افتادن، بررسی میزان اکسیژن خون و الکتروکاردیوگرام نیست. از سایر ویژگی‌هایی که در اپل واچ سری ۳ حضور ندارند می‌توان به قطب نما و ارتفاع سنج همیشه فعال اشاره کرد.

آیا اپل واچ سری ۳ را در سال ۲۰۲۱ بخریم؟

اپل واچ سری ۳ فقط برای فعالیت‌های کلی تناسب اندام مناسب است. شما می‌توانید با آن تعداد قدم‌های خود را بشمارید و برنامه‌های تمرینی محدودی را پیگیری کنید اما این تمام چیزی است که دریافت می‌کنید. تمام قابلیت‌های پیشرفته سلامتی که در اپل واچ سری ۶ یا اپل واچ SE حضور دارد، در اینجا نیست. همچنین به خاطر فضای محدود اپل واچ سری ۳، نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث چندان لذتی ببرید.

احتمالا با عرضه اپل واچ سری ۷، اپل فروش سری ۳ را متوقف خواهد کرد. اگر بودجه کمی دارید و می‌خواهید حتما یک اپل واچ داشته باشید، اپل واچ سری ۳ تنها گزینه شما است. در غیر این صورت توصیه می‌کنیم به سراغ خرید آن نروید. عملکرد ضعیف و حافظه ذخیره سازی این ساعت هوشمند، قطعا شما را آزار خواهد داد.

اپل واچ سری ۳ از watchOS 8 پشتیبانی می‌کند اما بعید است از watchOS 9 نیز پشتیبانی نماید. ممکن است با خرید اپل واچ سری ۳ هزینه کمتری کرده باشید اما با وجود عملکرد ضعیف و پایان پشتیبانی نرم افزار قریب الوقوع، خرید اپل واچ سری ۳ در حال حاضر چندان منطقی نیست.

با هزینه بیشتر حدود ۱۰۰ دلار، شما می‌توانید اپل واچ SE را خریداری کنید که صفحه نمایش بزرگتر، حافظه داخلی بیشتر، عملکرد بسیار بهتر، ویژگی‌های بیشتر سلامتی، نظارت بر صدای محیط و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. درست است که هزینه بیشتری را پرداخت می‌کند اما یک ساعت هوشمند به مراتب بهتر از اپل واچ سری ۳ دریافت خواهید کرد.

اپل واچ سری ۶ علاوه بر ویژگی‌های اپل واچ SE، دارای صفحه نمایش همیشه روشن، الکتروکاردیوگرام، بررسی میزان اکسیژن خون و … است. شما می‌توانید با مراجعه به این لینک نقد و بررسی اپل واچ SE و مراجعه به این لینک، نقد و بررسی اپل واچ سری ۶  را بخوانید.

تحلیل