نحوه استفاده از الکتروکاردیوگرام ( ECG ) در اپل واچ

اپل با عرضه آپدیت جدید watchos سرانجام برنامه ECG را به اپل واچ سری ۴ اضافه نمود. در بررسی اپل واچ سری ۴ و همچنین خبر عرضه watchos 5.1.2 به این قابلیت اشاره کردیم، اما در این مطلب راهنمای کامل استفاده از این قابلیت توضیح داده شده است.

برنامه ECG چیست؟

الکترودهای تعبیه شده در پشت کریستال اپل واچ سری ۴ با برنامه ECG، یک الکتروکاردیوگرام تک لیدی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. الکتروکاردیوگرام تمامی فعالیت‌های الکتریکی قلب را ضبط می‌کند و با بررسی آن می‌توان ریتم‌های غیر طبیعی قلب را تشخیص داد. هدف این کار تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی است که می‌تواند باعث سکته قلبی و خطرات دیگری شود.

چگونه می‌توان به آن دسترسی داشته باشم؟

۱- اول از همه باید یک اپل واچ سری ۴ در آمریکا خریداری کنید. این قابلیت چون نیاز به تاییدیه سازمان‌های بهداشتی هر کشور دارد در حال حاضر برای سایر کشورها در دسترس نیست. تعویض منطقه در تنظیمات نیز تاثیری ندارد.

۲- باید حداقل ۲۲ سال داشته باشید!

۳- اگر این دو شرط را دارید تنها پیش نیاز باقیمانده watchOS 5.1.2 و بالاتر است. [آموزش آپدیت]

۴- برنامه ساعت را در آیفون باز کنید و به مسیر Health Data > Heart > Set up the ECG بروید و مراحل زیر را دنبال کنید.

چگونه یک الکتروکاردیوگرام ثبت کنیم؟

۱- برنامه ECG را بر روی اپل واچ خود باز کنید و انگشتتان را به مدت ۳۰ ثانیه بر روی Digital Crown (دکمه گرد کنار ساعت) نگه دارید. باید دست شما در حال استراحت، آن را بر روی مکانی همانند میز یا روی بدن خود قرار دهید.

۲- پس از ثبت، ریتم قلب شما به عنوان فیبریلاسیون دهلیزی، ریتم سینوسی یا غیر قابل تشخیص طبقه بندی می‌شود.

۳- تمامی موارد ثبت شده به صورت طبقه بندی و امن ذخیره می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید یا با پزشکتان به اشتراک بگذارید.

چگونه بررسی‌های ثبت شده را مشاهده کنیم؟

۱- برنامه Health را باز کنید و به مسیر مقابل بروید. Health Data > Heart > ECG > All Data. شما می‌توانید تمامی بررسی‌های ثبت شده خود را در این قسمت مشاهده کنید.

۲- با ضربه زدن بر روی هر یک از بررسی‌ها گراف، طبقه بندی، تاریخ، زمان و سایر جزئیات نمایش داده می‌شود.

۳- اگر بخواهید این نتایج را با دکتر خود با اشتراک بگذارید، بعد از ضربه زدن بر روی بررسی، Export a PDF for Your Doctor را انتخاب کنید. بعد از ساخت فایل PDF شما می‌توانید آن را با ایمیل، مسیج و … ارسال کنید.

همچنین بخوانید: سنسور ECG اپل واچ سری ۴ جان یک نفر را نجات داد

apple watchECGwatchoswatchOS 5اپل واچاپل واچ 4اپل واچ سری 4متوسط