بررسی اپل واچ SE : نوآوری قیمت !

اپل واچ SE در یک زمینه نوآوری داشته، بخشی که معمولا اپل کمی در آن خوب عمل نمی‌کند: قیمت! اگر قصد آشنایی با این محصول و یا خرید اپل واچ SE را دارید پیشنهاد می‌کنم حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بیاید نگاهی به چند نسل اخیر اپل واچ داشته باشیم. اپل واچ سری ۴ را می‌توان سرآغاز نسل جدید ساعت‌‌های اپل دانست. یک طراحی جدید با حاشیه‌های کوچکتر و صفحه نمایش با کیفیت و علاوه بر این‌ها ویژگی‌های حفاظت از سلامتی از جمله الکتروکاردیوگرام و تشخیص سقوط از دستاوردهای اپل با سری ۴ اپل واچ بود. سال بعد از آن، اپل واچ سری ۵ با صفحه نمایش همیشه روشن معرفی شد، یک ویژگی که واقعا جای خالی آن به شدت در اپل واچ حس می‌شد.

اپل در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار به طور همزمان از دو ساعت هوشمند رونمایی کرد. اپل واچ سری ۶ که مدل پیشرفته با پردازنده سریع‌تر، صفحه نمایش با روشنایی بالاتر و سنسور اکسیژن خون است و اپل واچ SE که یک مدل مقرون به صرفه می‌باشد. اما با وجود معرفی دو ساعت جدید به جای یک ساعت، دلایل کمتری برای کاربران وجود دارد که به نسل جدید روی بیاورند. اپل واچ SE در واقع برخی از ویژگی‌های مفید اپل واچ سری ۵ را ندارد که در حال حاضر تولید آن متوقف شده است.

اما چرا باید اپل واچ SE را خریداری کنید؟ این اپل واچ صفحه نمایش همیشه روشن سری ۵ و همچنین ویژگی‌های سلامتی مانند سنسور ECG و حسگر اکسیژن را ندارد.

یک دلیل وجود دارد: قیمت. مدل پایه اپل واچ SE با قیمت ۲۸۰ دلار عرضه می‌شود در صورتی که ارزن‌ترین مدل اپل واچ سری ۶ برچسب ۴۰۰ دلاری همراه خود دارد. از سوی دیگر شما برای داشتن یک مدل سلولار باید ۵۰ دلار بیشتر هزینه کنید، رقمی که معمولا ۱۰۰ است. ما در ادامه قیمت‌های اپل واچ SE و اپل واچ سری ۶ را به دلار داریم.

  • اپل واچ SE مدل GPS/سلولار ۴۰ میلی متری: ۲۸۰/۳۳۰ دلار
  • اپل واچ سری ۶ مدل GPS/سلولار ۴۰ میلی متری: ۴۰۰/۵۰۰ دلار

 

  • اپل واچ SE مدل GPS/سلولار ۴۴ میلی متری: ۳۱۰/۳۶۰ دلار
  • اپل واچ سری ۶ مدل GPS/سلولار ۴۴ میلی متری: ۴۳۰/۵۳۰ دلار

استفاده از اپل واچ SE

طی استفاده یک هفته‌ای از اپل واچ متوجه شدم که اپل واچ SE چقدر راحت است. به خاطر سنسورهای زیر آن، کمی بالا قرار می‌گیرد و استفاده از آن هنگام خواب و تمرین نیز بسیار راحت‌ است. بند فابریک آن نیز بسیار خوب ساخته شده است. من از بند اسپرت Nylon استفاده کردم که هم در محل کار با پیراهن و شلوار جین و هم در سالن ورزشی مناسب است. این بند سبکی است و اگر بند سبک‌تر بخواهید Solo Loop گزینه مناسبی است که سگک ندارند ولی ۵۰ دلار باید هزینه کنید. البته این بند در ۹ سایز مختلف عرضه می‌شود و انتخاب اندازه مناسب شاید کمی سخت باشد.

شاید نتوان اپل واچ SE را اپل واچ دانست (استاد خیابانی)! اول اینکه فقط مدل آلومینیومی دارد و خبری از فولاد ضد زنگ و تیتانیوم که برای اپل واچ سری ۶ در دسترس است، نمی‌باشد. جدای از جنس بدنه اپل واچ SE، این ساعت حس جذابیت یک وسیله نفیس که در مد همرده جواهرات نیز شناخته می‌شود را القا نمی‌کند. شاید برای یک شام خاص که می‌خواهید لوکس به نظر برسید اپل واچ SE گزینه خوبی نباشد!

نکته آزار دهنده دیگر اپل واچ SE نبود صفحه نمایش همیشه روشن است! اگر شما به بستن ساعت‌های کلاسیک عادت داشته باشید حتما روزانه با دلیل و بی‌دلیل به صفحه ساعتتان نگاه می‌کنید. برای روزهای اول قطعا مواجه شدن با صفحه مشکی خاموش برای شما آزار دهنده است.

اپل واچ SE : ویژگی‌های سلامتی و ردیابی خواب

اپل واچ SE فاقد سنسور ECG و سنسور اکسیژن خون است اما می‌تواند مانیتور ضربان قلب شما را با دقت بالایی انجام دهد. ما اندازه‌ گیری‌ها اشتباه مچ بندهای ورزشی ارزان را دیده‌ایم و می‌توانید به این قابلیت اپل واچ SE اعتماد کنید. اپل واچ SE زمانی که ضربان قلب شما بالا و یا غیرطبیعی باشد به شما هشدار می‌دهد که می‌تواند شما را از یک آسیب جدی محافظت نماید.

اپل واچ SE دارای یک ارتفاع سنج همیشه روشن است، بنابراین ساعت می‌تواند همیشه ارتفاع شما از سطح دریا را نشان دهد. همچنین می‌توانید ارتفاع را از سیری بپرسید که برای یک کوهنورد قابلیت جالبی است.

قابلیت ردیابی خواب یکی دیگر از ویژگی‌های جدید است که البته به اپل واچ SE محدود نمی‌شود و با watchOS 7 معرفی شد و تمامی اپل واچ‌های مجهز به watchOS 7 و بالاتر از آن پشتیبانی می‌کند. متاسفانه ردیابی خواب در شکل فعلی بسیار کلی است. در مورد مراحل خواب و یا تجزیه دقیق در مورد خواب اطلاعات مفیدی ارائه نمی‌شود. شما فقط یک نموار میله‌ای زمانی که در خواب بوده‌اید را دریافت می‌کنید، پایان!

اپل واچ SE از قابلیت تشخیص افتادن پشتیبانی می‌کند که برای افراد مسن بسیار مفید است. این ساعت هوشمند سقوط را تشخیص می‌‍دهد و آن را به شماره‌های اضطراری اطلاع می‌دهد که ممکن است زندگی یک فرد را نجات دهد. این ویژگی به طور تصادفی هنگام تمرین والیبال فعال شد و واقعا کار می‌کند و نسبتا دقیق است.

اپل واچ SE برای تمرین و ورزش

به اپل واچ SE قابلیت خاصی در حوزه تناسب اندام و ورزشی اضافه نشده است، و قابلیت‌های اضافه شده به watchOS 7 است و تمامی ساعت‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند این ویژگی‌ها را دارند. از جمله فعالیت‌های جدید پشتیبانی شده می‌توان به رقص، تمرینات قدرتی و تمرینات اصلی اشاره کرد.

درست است که ساعت‌های هوشمند اپل تمرینات را اتوماتیک تشخیص می‌دهند اما این ویژگی همیشه خوب عمل نمی‌کند و بسیاری از مواقع مجبورید که به صورت دستی ثبت فعالیت‌ها را انجام دهید و اپل باید در این زمینه روی ساعت هوشمند خود کار کند.

البته در اینجا یک سوال بزرگ نیز وجود دارد؟ آیا شما باید تک تک فعالیت‌های بدنی خود را پیگیری کنید؟ اگر یک ورزشکار حرفه‌ای و سطح بالا هستید دانستن جزئیات و آمار برای شما مفید است اما برای سایرین فکر نمی‌کنم اطلاعات در این حد دقیق نیاز باشد و خود شما هم قطعا با حساسیت به خرج دادن از آن خسته می‌شوید.

خوشبختانه اپل واچ SE مانند سایر اپل واچ‌ها از سری ۲، در استخر قابل استفاده است و شما می‌توانید با آن شنا کنید. فقط در آب شور از آن استفاده نکنید چون ممکن است به اپل واچ شما آسیب برسد.

اپل واچ SE در ردیابی وزنه زدن خوب عمل نمی‌کند البته در حال حاضر هیچ گجت پوشیدنی دیگری هم نداریم که در این زمینه خوب عمل کند.

عمر باتری و شارژ اپل واچ SE

ظاهرا یک چیز در مورد ساعت‌های اپل تغییر نمی‌کند و آن هم عمر باتری است. تمام ساعت‌های اپل حدود یک روز تا یک روز و نیم دوام دارند. با وجود ردیابی خواب، اکنون عمر باتری بیش از هر زمان دیگری مهم است.

طی بررسی در زندگی روزمره، اپل واچ SE در ساعت ۷:۳۰ صبح از شارژر جدا شد و زمانی که ساعت ۱۸:۳۰ از محل کار به خانه برگشتیم، عمر باتری حدود ۶۰ درصد بود. ساعت ۲۳:۳۰ که تقریبا هنگام خواب است، اپل واچ ۴۰ درصد شارژ داشت. البته این میزان به رفتار مصرفی کاربر وابسته است و طبق بررسی عادی انجام شده، صبح روز بعد باتری اپل واچ حدود ۲۵ درصد بود.

این عمر باتری یعنی اپل واچ به راحتی می‌تواند ۲۴ ساعت را روشن باشد و خواب شما را ردیابی کند. با این حال برای دو روز روی اپل واچ حساب نکنید و در میانه‌های روز دوم نیاز به شارژر خواهد بود. با این وجود اگر شرایط شما طوری نیست که طی روز اپل واچ را به شارژ بزنید، ردیابی خواب به صورت روزانه امکان پذیر نیست.

شاید از نظر من بدترین نکته اپل واچ همین عمر باتری باشد که اگر حداقل به ۲ روز برسد شرایط خیلی بهتر می‌شود.

قابلیت شارژ سریع نیز یک نکته مثبت است. در حال حاضر شارژ خیلی کند نیست و اپل واچ SE طی یک ساعت به حدود ۸۰ درصد می‌رسد و شارژ کامل آن حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

نتیجه گیری

در پایان روز با اپل واچ SE، هیچ چیز جدیدی کشف نشد! اپل فقط اپل واچ سری ۵ را با حذف صفحه نمایش روشن و همچنین نبود حسگر اکسیژن و ECG تولید کرده است. اپل واچ سری ۶ پردازنده سریعتر S6 را به همراه دارد البته به احتمال زیاد شما متوجه آن نخواهید شد چون پردازنده S5 نیز به اندازه کافی سریع است.

همانطور که در عنوان مقاله نیز ذکر شده، شاید بتوان قیمت اپل واچ SE را مثبت‌ترین نکته آن بدانیم. اپل واچ SE سلولار با قیمت پایه ۳۳۰ دلار عرضه شده که می‌تواند تضمین کننده موفقیتش در بازار ساعت‌های هوشمند باشد.

۸۵%
عالی

اپل واچ SE

  • طراحی
  • وزن و راحتی
  • باتری
  • سخت افزار
اپل واچ 2020اپل واچ SE