سیدیا روی iOS 13 کار می‌کند اما Substrate نیاز به آپدیت جزئی دارد

اخیرا هکر و توسعه دهنده صاحب نام، Pwn20wnd، تایید کرد که سیدیا و Cydia Substrate بدون هیچ مشکلی روی iOS 12.2 کار می‌کنند. بعد از اعلام این خبر بسیاری از کاربران از وی در مورد iOS 13 پرسیدند که این شرایط برای iOS 13 نیز، که در شهریور ماه نسخه نهایی آن عرضه می‌شود، وجود دارد یا خیر.

وی سیدیا و Cydia Substrate را روی iOS 13 نصب کرده و نتیجه‌اش را در توییتر به اطلاع دیگران رسانده است. سیدیا به خوبی روی iOS 13 کار می‌کند، البته مسئله شگفت انگیزی نیست چون ما قبلا نیز سیدیا نصب شده روی نسخه آزمایشی iOS 13 را دیده‌ایم.

اما Cydia Substrate که نقش مهمی در جیلبریک دارد اینگونه نیست. Cydia Substrate امکان نصب توییک‌های مختلف را روی دستگاه جیلبریک شده فراهم می‌کند و بدون آن چنین چیزی امکان پذیر نیست. البته جیلبریک Chimera از یک جایگزین _Substitute_ برای آن استفاده می‌کند.

وی گفته که Cydia Substrate نیاز به تغییرات جزئی دارد که با iOS 13 سازگار شود اما مشخص نیست که تغییرات چه بوده و آیا نیاز است که Saurik، توسعه دهنده آن، روی Substrate کار کند. همانطور که می‌دانید Saurik از جامعه جیلبریک دلخور است و کارهای خود را در این حوزه برای عموم متوقف کرده است.

در توییتی دیگر Pwn20wnd گفته که من این کار را برای اینکه بسیاری فکر می‌کنند سیدیا و Cydia Substrate قدیمی شده انجام دادم. من با این ایده که قدیمی شدند، موافق نیستم.

در حال حاضر iOS 13 به صورت آزمایشی عرضه شده و اپل ممکن است تا نسخه نهایی تغییرات زیادی را در آن ایجاد کند. مشخص نیست که iOS 13 چه زمانی جیلبریک می‌شود، و آیا اصلا جیلبریکی برای آن عرضه خواهد شد؟ اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است با تغییرات اپل، سیدیا و Cydia Substrate روی آن کار نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.