شکایت از اپل بابت فروش داده‌های کاربران آیتونز

تقریبا عادی شده است که هر روز از اپل بابت یک چیزی شکایت شود. ما چند وقت پیش شکایت یک زن از اپل بابت دسترسی به تصاویر شوهر فوت شده‌اش را پوشش دادیم، این کمپانی همین اواخر بابت انحصار طلبی اپ استور متهم شده است. حالا یک شکایت دیگر از این کمپانی را داریم!

اپل کمپین تبلیغاتی را با عنوان «هر اتفاقی که روی آیفون شما میفتد، روی آیفون شما باقی می‌ماند» راه اندازی کرد. اما این شرایط برای مک‌بوک‌ها و سایر دستگاه‌های اپل نیز صادق است؟ اگر اینگونه نباشد شاید کسی دچار مشکل شود. سه فرد با هویت اعلام نشده دادخواستی را بر علیه اپل بابت فروش اطلاعات کاربران آیتونز به شخص ثالث مطرح کرده‌اند.

این دعوای قضایی که در کالیفرنیا آغاز شده است، اپل را متهم به فروش اطلاعات کاربران از قبیل آهنگ‌‌هایی که گوش می‌کنند، دوست دارند و به لیست بخش خود در آیتونز و اپل موزیک اضافه می‌کنند، کرده است.

اپل یک طرفدار سرسخت برای حفظ حریم خصوصی در جامعه فناوری است و هیچگونه نرمشی در این باره ندارد. اپل حتی برای باز کردن یک آیفون در مقابل FBI نیز کلی مقاومت به خرج داد و در آخر نیز حرف خود را به کرسی نشاند. این کمپانی تبلیغات‌های متعددی را نیز برای حریم خصوصی کاربران منتشر کرده است.

اگر این اتهام ثابت شود اپل تمام شهرت خود را برای حریم خصوصی باخته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.