چند مشکل کاربران آیفون ۱۴ : از فعال نشدن گوشی تا کار نکردن فیس تایم و آیمسیج

بسیاری از کاربران در سراسر جهان بالاخره آیفون ۱۴ خود را دریافت کردند اما برخی از آن‌ها برای راه اندازه اولیه با مشکل مواجه شدند. اگر شما نیز آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خریدید یا قصد خریدش را دارید، احتمالا با این مشکل ها مواجه شوید.

یکی از این موارد، مشکل اتصال به شبکه وای-فای بدون پسورد صورت است و در نتیجه فعالسازی اولیه گوشی انجام نمی‌شود.

اما جای نگرانی ندارد و مشکل از سوی اپل در حال بررسی است. برای رفع مشکل می‌توانید آیفون ۱۴ خود را به مک یا ویندوز با برنامه آیتونز متصل کنید و دوباره پروسه راه اندازی را انجام دهید. از آنجایی که این مشکل فقط در شبکه وای-فای‌های بدون پسورد رخ می‌دهد، می‌توانید به یک شبکه وای-فای با پسورد متصل گردید و فرآیند راه اندازه را مجددا آغاز کنید. همچنین بخوانید: مشکل شارژ آیپد مینی ۶ با آپدیت به iPadOS 15.5 .

اپل این مشکل را با آپدیت iOS 16.0.1 برطرف کرده و اگر شما با روش‌های بالا نیز نتوانستید گوشی آیفون ۱۴ خود را فعال کنید، باید از طریق ویندوز یا مک آپدیت جدید را روی آیفون نصب کنید.

اما این تنها مشکل کاربران آیفون ۱۴ نیست. مشکل نرم افزاری دیگر کار نکردن درست فیس تایم و آیمسیج است. این باگ باعث می‌شود هنگام کار با آیمسیج و فیس تایم با مشکل مواجه شوید و مثلا در دریافت تماس یا پیام اختلال ایجاد شود. یکی دیگر از مشکلات مربوطه دیدن حباب‌های سبز به جای آبی است که برای آیمسیج رخ می‌دهد. باگ‌های دیگر این قسمت دیدن پیام‌های شما در پروفایل اشتباه توسط گیرندگان یا تقسیم مکالمات به دو صفحه است.

مشکلات مربوط به آیمسیج و فیس تایم نیز با آپدیت iOS 16.0.1 رفع شده‌اند. با این شرایط بهتر است زمانی که آیفون ۱۴ خود را خریداری کردید، ابتدا به سراغ آپدیت کردن سیستم عامل آن بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.