حذف اسلات سیم کارت : در آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۵ ؟

بعد از اینکه اپل پورت هدفون جک را از بین برد، به طور بالقوه می‌توانست به حذف شیار سیم کارت فکر کند. شایعه جدیدی از یک وبلاگ برزیلی منتشر شد که ساکنین کوپرتینو قصد دارند اسلات سیم کارت را در آیفون‌های آینده حذف کنند. آیفون ۲۰۲۳ پرو که احتمالا آیفون ۱۵ پرو نام دارد، شیار فیزیکی سیم کارت را کنار می‌گذارد و خبری از پشتیبانی از سیم کارت‌های مرسوم نخواهد بود.

در حال حاضر آیفون‌های فعلی از دو سیم کارت فیزیکی به طور همزمان یا یک سیم کارت به همراه پشتیبانی از سیم کارت eSIM به بازار عرضه می‌شوند، اما احتمال دارد این شرایط در سال ۲۰۲۳ تغییر کند. طبق گزارش اخیر، اپل با یک شرکت انگلیسی برای اجرای این امر در حال همکاری است.

از آنجایی که منبع این خبر سابقه پیش بینی ثابت شده‌ای ندارد و فاصله زیادی تا معرفی آیفون ۱۵ پرو داریم، نباید چندان آن را جدی بگیریم. با این حال بارها شنیده‌ایم که اپل قصد دارد تمامی پورت‌های آیفون را حذف نماید و حذف سیم کارت فیزیکی گام مهمی در این زمینه خواهد بود.

در صورتی که این گزارش صحیح هم باشد، نباید نگرانی برای شما به وجود بیاید چون به احتمال قریب به یقین، اپل باز هم نسخه‌هایی با پشتیبانی از سیم کارت فیزیکی برای برخی از بازارها مانند چین عرضه می‌کند و از سوی دیگر اپراتورهای ایرانی نیز روی موضوع eSIM در حال کار هستند.

پس از انتشار شایعه عرضه آیفون ۱۵ بدون اسلات سیم کارت، گزارشی منتشر شد که اپل از اپراتورهای آمریکایی خواسته تا برای عرضه گوشی‌های هوشمند دارای سیم کارت الکترونیکی تا شهریور ۱۴۰۱ آماده باشند و این زمان معرفی سری آیفون ۱۴ است!

همچنین بخوانید:

برای استفاده از eSIM باید گوشی خود را به اینترنت متصل کنید و با اقدامات از سوی اپراتور مربوطه، خط شما فعال می‌گردد. حتی اگر در کشورهایی مانند آمریکا تمام اپراتورها پشتیبانی از eSIM را اضافه کنند، مسئله مسافرت مالک آیفون به سایر کشورها مطرح است.

شاید اپل در گام اول برای کاربران حق انتخاب قائل شود و بگذارد بین پشتیبانی فقط از eSIM و یا پشتیبانی از نانو سیم کارت و eSIM، یکی را برگزینند.

بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل روی دستگاه‌های شارژ بی‌سیم کار می‌کند و به تازگی نیز با iOS 15.2 امکان پاک و ریست کردن آیفون قفل شده بدون نیاز به کامپیوتر فراهم کرده، که این‌ها می‌تواند ناشی از کار اپل روی آیفون بدون پورت باشد.

آیفون ۱۵ احتمالا از یک تراشه ۳ نانومتری بهره می‌برد و تقریبا ۸۰ درصد از مدل‌ها، با مودم ۵G ساخت اپل همراه هستند. آیفون ۲۰۲۳ دارای تاچ آیدی زیر صفحه نمایش است و این روش احراز هویت بیومتریک محبوب به آیفون برمی‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.