ماشین کاملا خودران اپل در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین گزارش خود گفته که اپل در حال تسریع پروژه اپل کار است. با رهبری کوین لینچ، مدیر اجرایی اسبق نرم افزار اپل واچ، مهندسان روی آوردن قابلیت‌های کامل خودران به ماشین اپل متمرکز شده‌اند و  برای هدایت این ماشین نیازی به دخالت انسان نمی‌باشد.

لینچ زمانی پروژه را در دست گرفت که داگ فیلد، رئیس سابق پروژه، اپل را بعد از سه سال به مقصد فورد ترک کرد. لینچ پنجمین مدیری است که طی ۷ سال گذشته رهبری پرژوه را در اختیار گرفته است. او روی خودران بودن کامل خودرو در اولین نسخه تاکید دارد. این آخرین تغییر تمرکز برای گروه پروژه‌های ویژه یا پروژه تیتان می‌باشد، که از سال ۲۰۱۴ چندین بار تغییر استراتژی داده است.

به نقل از منابع آگاه، اپل هدف خود را برای عرضه خودرو در چهار سال آینده تعیین کرده است. با این حال هدف ۲۰۲۵ به توانایی آن‌ها در تکمیل سیستم جاه طلبانه کاملا خودران بستگی دارد. منابع ناشناس گفتند که اپل به نقاط عطف کلیدی در توسعه سیستم رسیده و بسیاری از کارهای اصلی را تکمیل نموده است.

همچنین بخوانید:

در ادامه گزارش آورده شده تراشه‌ای که قابلیت رانندگی خودکار را فراهم می‌سازد توسط گروه مهندسی سیلیکون اپل توسعه داده شده و منحصرا برای خودرو نیست. گورمن این تراشه را پیشرفته‌ترین مولفه ماشین اپل می‌داند و خاطر نشان کرد که این پردازنده احتمالا به یک سیستم خنک کننده پیچیده نیاز دارد.

اپل کار 2025

گورمن معتقد است که پیشرو فعلی بازار خودرو الکتریکی، تسلا، احتمالا سال‌ها با ارائه یک خودرو کاملا خودران فاصله دارد. وی همچنین به جزئیات جالبی از ماشین پرداخته است. یکی از گزینه‌های اپل برای طراحی داخلی فضای خودرو، کانسپت Lifestyle Vehicle از کمپانی Canoo است که در آن مسافران در کناره‌های خودرو می‌نشینند و مانند یک لیموزین روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

طبق گزارش‌ها، سازنده آیفون در حال بررسی طرح‌هایی است که در آن سیستم اطلاعات و سرگرمی مشاهبه آیپد، در مرکز قرار گیرد تا مسافران طی سفر بتوانند با آن تعامل داشته باشند. علاوه بر این، گورمن می‌گوید که این خودرو با سرویس‌ها و دستگاه‌های موجود اپل یکپارچه خواهد شد.

شایعات حاکی از آن است که اپل می‌خواهد فرمان معمولی را به طور کامل کنار بگذارد، اگرچه یک حالت کنترل اضطراری باید در دسترس باشد.

اپل تا سال ۲۰۲۵ از شرکا و تامین کنندگان مختلفی بهره می‌برد تا یک خودروی کاملا خودران بسازد. طبق گزارش‌ها، این شرکت برای مشارکت با چندین سازنده گفتگو کرده و برنامه دارد این وسیله را در خاک ایالات متحده آمریکا تولید کند. ایمنی نیز یکی از اولویت‌های کلیدی اپل است. اپل به همین منظور به دنبال استخدام مهندسان ایمنی، خودرو، نرم افزار و سخت افزار است.

این کمپانی مدیران حرفه‌ای با تجربه مانند سی‌جی مور، مدیر نرم افزار خودران سابق تسلا، کارشناس سیستم اقلیمی ولو، یک مدیر از Daimler Trucks، یک مهندس سیستم باتری از Karma Automotive و یک مهندس ارشد GM را به استخدام خود درمی‌آورد.

آیا فکر می‌کنید که پروژه ماشین خودران اپل به واقعیت تبدیل می‌شود یا در حد یک شایعه می‌ماند؟ آیا اپل می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به اهداف و عرضه خودرو برسد؟

ماشین اپل

از طريق بلومبرگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.