استفاده چشم پزشک از حالت ماکرو آیفون ۱۳ پرو برای بررسی بیماران!

آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس اولین گوشی‌های هوشمند اپل هستند که توانایی عکاسی ماکرو را دارند. این گوشی می‌تواند از فاصله دو سانتی متری سوژه، تصاویر واضحی را بگیرد. به طور کلی تصویربرداری ماکرو به ثبت عکس و فیلم از سوژه‌های کوچک در فاصله نزدیک گفته می‌شود. ماکرو در حالت‌های صحنه آهسته و تایم لپس نیز در آیفون حضور دارد. دکتر تامی کورن که یک چشم پزشک است، در LinkedIn خود گفته از آیفون ۱۳ پرو مکس برای گرفتن عکس ماکرو از چشم بیماران استفاده می‌کند.

با استفاده از این قابلیت، دکتر کورن می‌تواند تصاویر مفصلی را برای بررسی پیشرفت وضعیت بیماران داشته باشد. او در مورد بیماری صحبت کرده که پیوند قرینه داشته که به خاطر سایش دردناک قرینه بوده است. او تصاویر گرفته شده از چشم بیمار را در فاصله ۱ و ۳ روز بعد از پیوند ثبت کرده است. وی در مطلب خود گفته است که مراقبت از راه دور بیمار نیز با این شرایط بهتر می‌شود.

عکاسی ماکرو چشم پزشک با دوربین آیفون 13 پرو

همچنین بخوانید:

ما قبلا نیز عکاسی ماکرو را در سایر گوشی‌های هوشمند داشته‌ایم اما حضور این قابلیت در آیفون با رقبا تفاوت‌هایی دارد. برخی از مدل‌های رقیب برای عکاسی ماکرو نیاز به لنز دارند و البته تقریبا هیچ کدام، محبوبیت و سادگی آیفون را ندارند. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس با استفاده از دوربین اولترا واید جدید خود که دارای دیافراگم f/1.8 و دید ۱۲۰ درجه هستند، اینگونه تصاویر را ثبت می‌نمایند.

البته دکتر کورن به طور کلی به استفاده از محصولات اپل را برای کمک در کار پزشکی خود علاقمند است. او قبلا به موفقیت خود به ایجاد برنامه مراقبت بهداشتی توسط پلتفرم متن باز CareKit پرداخته است. این برنامه Sharp Health Companion نام دارد و در حال حاضر به صورت رایگان در اپ استور در دسترس می‌باشد.

نظر شما در مورد استفاده پزشکان از ابزارهای فناوری در دسترس چیست؟ ما که در ایران چنین توقعاتی نداریم، همین که برای یک ویزیت ساده چندین ساعت در مطب معطل نباشیم، کافی است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.