۵ ویژگی دلخواه ما برای آیفون ۱۳ یا همان آیفون ۲۰۲۱

با آیفون سری ۱۲ اپل ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرد و برخی از قابلیت‌های اصلی مانند عملکرد دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش و … را بهبود بخشید. با این حال برخی از ویژگی‌ها هستند که در تلفن‌های اندرویدی قابلیتی عادی محسوب می‌شوند ولی اپل آن‌ها را اضافه نکرده است. ما در اینجا ۵ قابلیتی که برای آیفون ۱۳ یا همان آیفون ۲۰۲۱ می‌خواهیم را درج کرده‌ایم.

از آنجایی که انتظار می‌رود تغییرات ظاهری آیفون نسل بعد نسبتا زیاد باشد، برای همین احتمال استفاده از نام آیفون ۱۲x برای این سری بسیار اندک است.

همچنین ببینید: طرح مفهومی جذاب از آیفون ۱۳ با صفحه نمایش یکپارچه در لبه‌ها و پشت

لیست آرزوها برای آیفون ۱۳ : پنج قابلیتی که آیفون ۲۰۲۱ باید داشته باشد

صفحه نمایش ProMotion

شایعات ضد و نقیض بسیاری درباره استفاده اپل از صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion در سری آیفون ۱۲ منتشر شد. نمایشگرهایی که با نرخ تازه سازی بالاتر که حتی در برخی از گوشی‌های اندرویدی میان رده هم شاهد استفاده آن‌ها بوده‌ایم و از آنجایی که تاثیر بسزایی در تجربه کاربر دارد، انتظار داشتیم اپل در آیفون سری ۱۲ از آن استفاده نماید. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تمرکز اپل برای آیفون سری ۱۲ اضافه کردن ۵G به تولیدات خود بود.

برای آیفون ۱۳ یا همان آیفون ۲۰۲۱، اپل دیگر نمی‌تواند از این ویژگی چشم پوشی کند و باید شاهد حضور صفحه نمایش ProMotion باشیم. حضور صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالاتر می‌تواند یک تجربه کاربری روان از iOS را به ارمغان بیاورد، مانند چیزی که در آیپد پرو با حضور صفحه نمایش ProMotion شاهد بوده‌ایم.

صفحه نمایش آیفون 13

زوم اپتیکال بالاتر

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در حال حاضر با دوربین‌های پریسکوپ که زوم هیبریدی ۵ تا ۱۰ برابری را ارائه می‌دهند، همراه هستند. قطعا کیفیت تصویر نهایی چشمگیر نیست اما داشتن زوم اپتیکال ۳ تا ۵ برابری در یک گوشی هوشمند قابل توجه است و در بسیاری از موارد به کار شما می‌آید. آیفون ۱۲ پرو مکس که بهترین آیفون سری ۱۲ است با زوم اپتیکال ۲.۵ برابری عرضه شده که تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند.

اپل می‌تواند حداقل در آیفون ۱۳ پرو مکس زوم اپتیکال ۵ برابری قرار دهد و سال ۲۰۲۲ آن را به سایر آیفون‌ها اضافه نماید.

دوربین سوپرواید بهتر

اپل امسال کیفیت دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون را به طور قابل توجهی افزایش داد. اما تغییرات برای دوربین سوپرواید به بهبود پردازشی و پشتیبانی از حالت شب محدود شد. این بدان معناست که تصاویر ثبت شده با دوربین سوپرواید آیفون سری ۱۲ تفاوت چندانی با تصاویر ثبت شده با دوربین سوپرواید آیفون ۱۱ ندارد. البته این شرایط برای صحنه‌هایی با نور مناسب است و در شرایطی که نور کم باشد سری ۱۲ بهتر عمل می‌کند.

اپل باید از یک سنسور بزرگتر برای دوربین سوپرواید سری آیفون ۱۲ استفاده می‌کرد. امیدواریم که این اتفاق در سال ۲۰۲۱ با آیفون ۱۳ بیفتد، شایعات اولیه که این موضوع را تایید می‌کنند.

دوربین آیفون 13 یا آیفون 2021

ناچ کوچکتر

شایعات متعددی حاکی از کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۲ منتشر شد که سرانجام به حقیقت بدل نشد. هنگامی که آیفون X برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، این ناچ تقریبا قابل قبول بود. اما سه سال از معرفی آن گذشته و اپل حداقل برای آیفون ۱۳ باید تلاش کند ۲۰ تا ۳۰ درصد از اندازه این بریدگی کم کند که می‌تواند ظاهر آیفون ۱۳ را نیز به روزتر کند.

ناچ یا بریدگی صفحه نمایش

USB-C

آرزو کردن هیچ اشکالی ندارد، به خصوص برای ما ایرانی که ۹۹.۹۹% موارد برایمان آرزو است! بعید بود که اپل لایتنینگ را حذف و به USB-C روی بیاورد اما با رایج شدن این نوع کانکتور تغییر موضع اپل منطقی است. جدای از بهبود تجربه کاربری با حضور USB-C، برای محیط زیست هم مفید خواهد بود. شایعاتی مبنی بر کار اپل روی یک آیفون بی‌سیم منتشر شده که شاید مدل پرو باشد و تغییر پورت مدل‌های معمولی به USB-C منطقی و خوشایند است.

پورت لایتنینگ

شما چه خواسته‌ای از آیفون ۱۳ که در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد دارید؟

منبع iPhoneHacks
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.