اپل استارت‌آپ Mobeewave را خرید؛ تبدیل آیفون به دستگاه پوز!

اپل به تازگی استارت‌آپ Mobeewave را خریده که می‌تواند آیفون را به ترمینال پرداخت یا همان دستگاه پوز تبدیل کند. با این فناوری کاربران می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری خود یا تلفن هوشمندشان پرداخت را از طریق یک تلفن هوشمند دیگر/دستگاه پوز انجام دهند.

فناوری شرکت Mobeewave کاملا از طریق NFC و یک اپلیکیشن پروسه خود را انجام می‌دهد و نیاز به تجهیزات سخت افزاری ندارد. طبق گزارش منتشر شده، اپل برای خرید این استارت‌آپ حدود ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. قرار است تیم توسعه دهنده این استارت‌آپ کار را در دفترشان در مونترال به پیش ببرند.

اپل نیز در پاسخ به خبرنگاران بیانیه همیشگی خود را ارائه داد:

اپل هر از گاهی کمپانی‌های تکنولوژی کوچکتر را خریداری می‌کند و ما معمولا در مورد هدف یا برنامه خود صحبت نمی‌کنیم- سخنگوی اپل

جالب اینجاست که بازوی سرمایه گذاری سامسونگ روی Mobeewave سرمایه گذاری کرده بود، این شرکت همچنین از فناوری آن‌ها در تلفن‌های هوشمند خود بهره می‌برد.

اپل می‌تواند از مالکیت این کمپانی برای بهبود اپل پی و گسترش حضور آن در بازارهای بیشتر استفاده کند. این فناوری همچنین می‌تواند کاربران فعلی آیفون را بدون نیاز به سخت افزار اضافی، از پذیرش اپل پی بهرمند کند. اگر اپل این سناریو را به پیش ببرد، می‌تواند با شرکت Square که به کاربران امکان دریافت پرداخت از طریق موبایل را می‌دهد، رقابت کند. البته برای استفاده از خدمات Square شما نیاز به سخت افزار اضافی دارید.

همچنین بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.