تمام مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ به لرزشگیر سنسور شیفت مجهز می‌شوند

انتظار می‌رود که تمام مدل‌های سری آیفون ۲۰۲۱ به لرزشگیر نوری سنسور شیفت مجهز شوند. این قابلیت برای اولین بار در آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده شد.

طبق گزارش جدید رسیده از تایوان که توسط دیجی تایمز منتشر شده است، اپل قصد دارد لرزشگیر سنسور شیفت را در همه مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ اضافه کند. البته این یک گزارش ابتدایی می‌باشد و قرار است اطلاعات بیشتری در این باره منتشر گردد که ما نیز در این صورت، این خبر را به روز خواهیم کرد.

نشریه کره‌‌ای ETNews نیز ادعا کرده که حداقل دو مدل آیفون ۲۰۲۱ از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت بهره می‌برند. در حال حاضر LG Innotek تامین کننده این سنسور برای آیفون ۱۲ پرو مکس است و برای آیفون‌های جدید نیز این وظیفه را بر عهده دارد.

اندازه سنسور دوربین سنسور شیفت

لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، در حال حاضر روی آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده شده است. گروه iFixit تصویر بالا را برای درک بهتر از اندزاه سنسورهای جدید به اشتراک گذاشته است. اپل می‌گوید که روش جدید لرزشگیر می‌توان تصویر را بیش از ۵ هزار بار در ثانیه تثبیت کند، در حالی که لرزشگیر اپتیکال معمولی هزار بار در ثانیه این کار را انجام می‌دهد. سنسور بزرگتر نور بیشتری را دریافت می‌کند و در نهایت تصاویر با کیفیت بالاتری ثبت می‌گردند.

تا کنون فقط دوربین‌های حرفه‌ای DLSR به لرزشگیرهای سنسور شیفت مجهز بودند. حتی وب سایت اپل نیز به این مسئله اشاره کرده و گفته است: این اولین بار است که در آیفون شاهدش بودیم. خواه در حال تعقیب و گریز کودکانتان در پارک و یا اینکه آیفون را برای تصویر برداری در یک جاده پر از دست اندازه استفاده کنید، تثبیت کننده دقیق‌تری نسبت به همیشه خواهید داشت.

از طريق DigiTimes ETNews
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.