آیفون ۲۰۲۱ فیس آیدی و تاچ آیدی را در کنار هم دارد

پس از اینکه اپل با عرضه آیفون X به تاچ آیدی پایان داد، احتمال دارد این ویژگی به آیفون ۲۰۲۱ بازگردد. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور معتقد است که، آیفون ۲۰۲۱ فیس آیدی را در کنار تاچ آیدی تعبیه شده زیر صفحه نمایش، دارا است.

اپل در حال حاضر برای استفاده از تاچ آیدی زیر صفحه نمایش در کنار فیس آیدی با مشکلات فنی زیادی مواجه است. با این حال کو معتقد است که تا دو سال دیگر و زمانی که آیفون ۲۰۲۱ تولید می‌شود، این مشکلات برطرف می‌شوند.

عملکرد ضعیف، اندازه منطقه تشخیص، مصرف باتری و … از جمله مشکلات فعلی اپل هستند. به عقیده کو، اپل فیس آیدی و تاچ آیدی را زیر صفحه نمایش تعبیه می‌کند و تجربه‌ای با کیفیت بالا را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، چیزی که این کمپانی برای آن شناخته شده است.

در حال حاضر بسیاری از تلفن‌های اندرویدی دارای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند اما عملکرد چندان خوبی ندارند. اپل احتمالا سطح بالاتری را در نظر گرفته است و به همین دلیل می‌باشد که استفاده از آن را به آینده موکول نموده است.

اپل اخیرا چندین اختراع را برای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش ثبت کرده است. این تحلیلگر معتقد است که اپل از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام برای آیفون ۲۰۲۱ استفاده می‌کند.

سامسونگ در حال حاضر تنها تولید کننده‌ای است که از اسکنر اثر انگشت کوالکام زیر صفحه نمایش پرچمدارانش استفاده می‌کند. سایر تولید کنندگان از اسکنر اثر انگشت نوری استفاده می‌کنند که سریعتر است اما از نظر امنیتی در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

کو در ادامه گزارش خود می‌گوید که اگر اپل قصد تعبیه احراز هویت بیومتریک را در اپل واچ داشته باشد، تاچ آیدی زیر صفحه نمایش یک گزینه مناسب است. البته وی هیچ ادعایی درباره اضافه شدن احراز هویت بیومتریک به اپل واچ ندارد. در واقع چنین ویژگی برای اپل واچ کاربردی نیست.

از نظر من ممکن است که اپل به طور کلی فیس آیدی را در آیفون ۲۰۲۱ حذف کند تا ناچ را در آیفون کوچکتر کند یا به طور کلی حذف نماید.

سیستم دورربین TrueDepth فضای نسبتا زیادی را از پنل جلویی اشغال می‌کند. طبق شایعات اپل در آیفون ۲۰۲۰ این بریدگی را کوچکتر می‌کند اما به طور کامل حذف نخواهد شد.

منبع 9to5Mac
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.