قیمت آیفون ۲۰۲۰ به خاطر ۵G و قطعات، گران‌تر خواهد بود

مینگ-چی کو تحلیلگر معتبر اپلی معتقد است که اپل برای ایجاد فضا برای مودم ۵G و سایر فناوری‌های جدید مجبور است که لاجیک برد آیفون ۲۰۲۰ را حدود ۱۰ درصد بزرگتر کند. این تغییر باعث می‌شود که ۳۵ درصد هزینه قطعات مربوط به لاجیک برد افزایش یابند.

جدای از مودم ۵G، آیفون ۲۰۲۰ مدار جدیدی را برای آنتن ۵G دارد. این کار باعث می‌شود که فضای بیشتری در آیفون ۲۰۲۰ نسبت به آیفون ۲۰۱۹ اشغال شود.

لاجیک برد یکی از قطعات متعددی است که در آیفون به کار می‌رود. برد منطقی یا همان لاجیک برد، یکی از قطعات نسبتا گران، جدای از تراشه سری A و صفحه نمایش اولد، است.

این تحلیلگر همچنین خاطر نشان کرد که آیفون‌های ۲۰۲۰ با طراحی جدید ما را به یاد آیفون ۴ می‌اندازند. قاب فلزی آیفون‌های جدید دارای طراحی تقسیم بندی پیچیده‌تر، روش‌های جدید تراشکارای و قالب گیری تزریقی و پوشش شیشه‌ای یا یاقوت کبود برای آن است. این امر منجر به افزایش هزینه فریم فلزی تا ۶۰ درصد و هزینه روکش شیشه‌ای حدود ۴۰-۵۰ درصد خواهد شد.

با چنین افزایش قیمت قابل توجهی در قطعات، اپل نیز به احتمال زیاد قیمت آیفون ۲۰۲۰ را افزایش خواهد یافت. با این تفاصیل و با توجه به شایعات گذشته مبنی بر حضور دوربین زمان پرواز، می‌توان آیفون ۲۰۲۰ را یک گوشی هوشمند با تغییرات رادیکالی تصور کرد.

احتمال دارد که اپل از قابلیت ۵G برای جاشین آیفون ۱۱ بگذرد تا مطمئن شود که این دستگاه با همان قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

همچنین بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.