آیفون ۱۱ ؛ زوم بهتر و ویژگی تصحیح خودکار دوربین

بلومبرگ در گزارشی به آغاز تولید تراشه A13 که در نسل بعدی آیفون استفاده می‌شود، پرداخت، البته در این گزارش اطلاعی بیشتری نیز منتشر شد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم. آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس با نام‌های رمزی D43 و D44 پروسه تولید را می‌گذرانند و آیفون XR جدید نیز در داخل شرکت با نام N104 شناخته می‌شود.

طبق این گزارش، آیفون‌های جدید با یک لنز بیشتر معرفی خواهند شد. آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس یک لنز سوپرواید خواهند داشت. آیفون XR جدید نیز با دوربین دوگانه معرفی می‌شود که البته مشخص نیست لنز دوم تله فتو است یا سوپرواید.

این گزارش به افزایش گستره زوم نیز اشاره داشته است. به احتمال زیاد زوم اپتیکال در پرچمداران ۲۰۱۹ اپل ۳x (سه برابر) خواهد بود، چیزی که در حال حاضر ۲x است. ویژگی تصحیح خودکار نیز جالب است. اگر فردی به طور تصادفی صحنه عکس را ترک کند، دستگاه آن را عکس در نظر می‌گیرد.

به لطف افزایش ظرفیت باتری، آیفون‌های ۲۰۱۹ حدود نیم میلی‌متر ضخیم‌تر از مدل‌های فعلی خواهند بود. این گوشی‌ها دارای قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس نیز می‌باشند، شبیه به آنچه که قبلا در گلکسی S10، هواوی میت ۲۰ و P30 دیده‌ایم که با آن کاربران می‌توانند ایرپاد و سایر دستگاه‎‌های خود را به صورت بی‌سیم و با استفاده از آیفون شارژ کنند.

در حالی که بسیاری از اطلاعات این گزارش قبلا نیز منتشر شده، ویژگی تصحیح خودکار واقعا جالب است. اپل احتمالا یک عکس را با دوربین اصلی و یک عکس را با دوربین سوپرواید ثبت می‌کند و در پس زمینه پروسه اصلاح را انجام می‌دهد. اما به هر حال باید ببینیم این ویژگی به صورت عملی چگونه کار می‌کند.

در آیفون‌های ۲۰۱۹ ما قطعا شاهد بهبود دوربین، باتری و ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس خواهیم بود.

منبع Bloomberg
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.