یک داستان تلخ؛ هفت سال پس از فروش کلیه به خاطر آیفون ۴

در سال ۲۰۱۱، یک جوان چینی برای خرید آیفون ۴، که گوشی جدید اپل در آن زمان بود، در حال مرگ بود. شیائو وانگ ۱۷ ساله یک معامله سخت برای به دست آوردن آیفون ۴ انجام داد، چون این دستگاه برای خانواده آن‌ها بسیار گران قیمت محسوب میشد. وانگ یکی از  کلیه‌هایش را به قیمت ۳۲۰۰ دلار فروخت که بیش از قیمت آیفون ۴ بود. در مدرسه وانگ داشتن آیفون ۴ خیلی خاص محسوب میشد و به همین خاطر او آیفون ۴ را به هر قیمتی می‌خواست به دست بیاورد.

عمل وی در یک بیمارستان زیرزمینی انجام شد و به اون گفتند پس از گذشت یک هفته و بهبودی می‌تواند با یک کلیه زندگی عادی داشته باشد. اما در اتاق عمل همه چیز به خوبی پیش نرفته بود و وانگ کمی بعد دچار عفونت در کلیه باقی مانده شد که می‌تواند باعث مرگ بیمار شود. وقتی که عفونت مشخص می‌شود خانواده وی متوجه کاری که پسرشان انجام داده می‌شوند. خانواده وانگ از نظر مالی بسیار ضعیف بودند، کسانی که توان خرید یک آیفون ۴ برای پسرشان را نداشتند حالا مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین دیالیز شدند.

در حال حاضر شیائو ۲۴ سال دارد و هرگز یک زندگی عادی را تجربه نمی‌کند. او باید در ادامه عمر همیشه دیالیز انجام دهد و شرایط زندگی بسیار سختی را تجربه می‌کند. گذشته از این ماجرا، همیشه بهتر است به جای استفاده از میانبرهای غیر معقول، انسان برای آنچه که می‌خواهد تلاش کند که بهای آن را صرفا با کار و تلاش پرداخته باشد، نه چیز دیگر.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.