قیمت و زمان عرضه آیفون ۱۱

ما هر ساله حوالی تابستان شایعات و اخبار متعددی درباره نسل بعدی آیفون داریم، امسال نیز رویه همین است و ما در حال حاضر می‌دانیم که آیفون ۱۱ دارای دوربین سه گانه خواهد بود، لمس سه بعدی حذف خواهد شد و احتمالا USB Type-C به آیفون راه خواهد یافت.

انتظار می‌رود که اپل رویه سال گذشته خود را حفظ کند، مدل پایه، مکس و R. نام آیفون‌های ۲۰۱۹ مشخص نیستند و برخی نام آیفون XI را برای آن‌ها متصور می‌دانند اما ممکن است اپل اعداد رومی را رها کند و رو به نام گذاری قدیمی خود بیاورد و ما شاهد آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پلاس یا مکس و آیفون ۱۱R باشیم که در این مقاله نیز از همین نام‌ها استفاده می‌کنیم.

گذشته از تمامی شایعات نرم افزاری و سخت افزاری، آیفون‌های جدید دو مولفه مهم دیگر هم دارند؛ زمان عرضه به بازار و قیمت. ما قصد داریم به این دو سوال در اینجا پاسخ بدهیم، این پاسخ‌ها بر اساس سیاست اپل در چندین سال گذشته برای آیفون و شرایط فعلی است.

زمان عرضه آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پلاس و آیفون ۱۱R

سال‌هاست که اپل آیفون جدید خود را در رویدادی در شهریور ماه رونمایی می‌کند. هنوز هیچ تایید رسمی برای این اتفاق وجود ندارد اما دلیل قانع کننده‌ای هم نیست که اپل قصد تغییر رویه در سال ۲۰۱۹ را داشته باشد. بنابراین ما اطمینان داریم که اپل در شهریور ماه از نسل جدید آیفون رونمایی می‌کند اما عرضه آن کمی بعد صورت می‌گیرد.

طبق تقویم بازاریابی کمپانی Verizon Wireless که اخیرا توسط Evan Blass منتشر شده، آیفون ۱۱ در اوایل مهر ماه عرضه می‌شود.

ما در اینجا جدولی را از زمان معرفی و عرضه تمامی آیفون‌ها آماده کرده‌ایم.

مدلمعرفیعرضه
اولین مدل آیفون۱۹ دی ۱۳۸۵۸ تیر ۱۳۸۶
آیفون ۳G۲۰ خرداد ۱۳۸۷۲۱ تیر ۱۳۸۷
آیفون ۳GS۱۸ خرداد ۱۳۸۸۲۹ خرداد ۱۳۸۸
آیفون ۴۱۷ خرداد ۱۳۸۹۳ تیر ۱۳۸۹
آیفون ۴S۱۲ مهر ۱۳۹۰۲۲ مهر ۱۳۹۰
آیفون ۵۲۲ شهریور ۱۳۹۱۳۱ شهریور ۱۳۹۱
آیفون ۵S / آیفون ۵C۱۹ شهریور ۱۳۹۲۲۹ شهریور ۱۳۹۲
آیفون ۶۱۸ شهریور ۱۳۹۳۲۸ شهریور ۱۳۹۳
آیفون ۶S۱۸ شهریور ۱۳۹۴۳ مهر ۱۳۹۴
آیفون SE۲ فروردین ۱۳۹۵۱۲ فروردین ۱۳۹۵
آیفون ۷۱۷ شهریور ۱۳۹۵۲۶ شهریور ۱۳۹۵
آیفون X / آیفون ۸۲۱ شهریور ۱۳۹۶۱۲ آبان ۱۳۹۶
آیفون XS۲۱ شهریور ۱۳۹۷۳۰ شهریور ۱۳۹۷
آیفون ۱۱۱۹-۲۰ شهریور ۱۳۹۸ (احتمالی)دهه دوم مهر ۱۳۹۸ (احتمالی)

قیمت آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پلاس، آیفون ۱۱R

با وجود اینکه مدل‌های فعلی یعنی آیفون XS و آیفون XS مکس از قیمت ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ دلار شروع می‌شوند، بعید است که ما تغییرات قیمت زیادی داشته باشیم. با توجه به اینکه نسل بعدی آیفون نیز احتمالا تغییرات رادیکالی نداشته باشد به احتمال زیاد برچسب قیمت همانند نسل فعلی خواهد بود.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که نسل بعدی آیفون با وجود روند کاهشی فروش این دستگاه، با قیمت کمتری روانه بازار شود اما ما انتظار داریم که اپل برچسب قیمت فعلی را حفظ خواهد کرد.

انتظار می‌رود که نسخه پایه و ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۱ برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری داشته باشد. مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز به ترتیب ۱۱۰۰ و ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. آیفون ۱۱ پلاس نیز با قیمت ۱۱۰۰ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود و به ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ دلار برای مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت باید پرداخت کنید. انتظار داریم که مدل پایه آیفون ۱۱R نیز با قیمت ۷۵۰ دلار به دست کاربران برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.