دولت ترامپ در حال بررسی غیر قانونی خواندن رمز گذاری سرتاسری است

در یکی دیگر از حمله‌های دولت آمریکا به حریم خصوصی، کابینه ترامپ در حال بررسی امکان ممنوعیت رمز گذاری سرتاسر (end-to-end) است، یک روش حفظ حریم خصوصی که در فیس تایم، واتس اپ، تلگرام و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بحث اصلی جلسه شورای امنیت ملی آمریکا بین مقامات آژانس‌های کلیدی بود.

کمپانی‌های تکنولوژی از جمله اپل، گوگل، واتس اپ و فیسبوک، از رمزگذاری سرتاسر تقریبا در تمامی محصولاتشان استفاده می‌کنند. مجریان قانون معتقدند که رمز گذاری سرتاسر مانع تحقیقات جنایی است. در نگاه اول شاید حق با مقامات باشد اما اینکه این اطلاعات دست افراد غیر بیفتد و حریم خصوصی حفظ نشود می‌تواند پیامدهای فاجعه باری داشته باشد.

مسئولان ارشد دولت ترامپ چهارشنبه گذشته در مورد ممنوعیت رمز گذاری به گونه‌ای که مجریان قانون نیز نتوانند آن را بشکنند، بحث کردند. یک گام تحریک کننده که می‌تواند یک درگیری طولانی مدت را بین مقامات فدرال و دره سلیکون بازگشایی کند.

این جلسه حول بررسی گزینه‌های موجود و امکان درخواست از کنگره، برگزار شد. یکی از افراد حاضر دو مسیر را پیشنهاد داد، اینکه آن‌‎ها با یک بیاینه یا اعلام موضع کلی شرایط را اعلام کنند و روی راه حل کار کنند یا از کنگره برای وضع قانون درخواست نمایند.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا و FBI معتقدند که گرفتن مجرمان و تروریست‌ها باید در اولویت باشد حتی اگر رمز گذاری سطح پایین، خطر هک شدن را افزایش بدهد. وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا و وزارت بازرگانی مخالف این موضع بودند و به پیامدهای اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک آن اشاره داشتند.
غیر قانونی خواندن مواردی همچون رمزگذاری سرتاسر چیزی به جز دعوت به فاجعه نیست. در گذشته نیز FBI و اپل درگیری نسبتا طولانی برای دسترسی به اطلاعات کاربران داشتند. اپل در یک پرونده درگیری زیادی با FBI داشت و مسئولان امنیتی آمریکا از این کمپانی خواستند که یک درب پشتی برای آیفون تروریست سن برناردینو ایجاد کنند که اپل در نهایت نیز زیر بار آن نرفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.