iOS 13 و macOS 10.15 احتمالا از هدست واقعیت افزوده استریو و تاچ پد پشتیبانی می‌کنند

انتظار می‌رود به روزرسانی‌های بعدی بزرگ اپل برای تلفن‌های همراه و کامپیوترها از هدست استریو واقعیت افزوده و کنترلرهای بازی که دارای صفحه لمسی (همانند DualShock سونی) هستند، پشتیبانی کنند.

پشتیبانی از کنترلرها

شاید کمی دیر باشد که اپل این قابلیت را اضافه کند اما بالاخره به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها قصد اضافه کردن پشتیبانی از کنترلرها با صفحه لمسی را دارند. البته اپل باید کمی هم به فکر tvOS باشد چون به شدت نیاز پشتیبانی از کنترلرها در آن احساس می‌شود.

اپل اگر در زمینه بازی بخواهد جدی باشد پشتیبانی از کنترلرهای سونی و ایکس باکس گزینه‌های خوبی برای مک هستند. در iOS و tvOS کمپانی دست بازتری دارد. در حال حاضر iOS و tvOS به چند گزینه MFi همانند Nimbus محدود می‌شوند.

هدست واقعیت افزوده

این گزارش هیچ گونه اطلاعات خاصی در مورد ارائه دهنده هدست منتشر نکرده است. برخی این را نشانه‌ای از عرضه هدست از سوی اپل می‌دانند.

در واقع تقریبا به طور قطع می‌توان گفت این گزارش به محصولات شخص ثالث اشاره دارد. به عقیده مینگ-چی کو که تحلیلگر قابل اعتمادی است، هدست ساخته اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

با وجود اینکه CNET گفته این هدست یک دستگاه کاملا جدا خواهد بود، اما کو اعتقاد دارد که این دستگاه برای مکان یابی، اینترنت، پردازش و … به یک آیفون نیاز دارد. بلومبرگ در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که هدست کوپرتینویی‌ها دارای تراشه طراحی شده توسط اپل است و یک سیستم عامل مخصوص به خود دارد.

مک در حال حاضر از هدست Vive کمپانی HTC پشتیبانی می‌کند. غول تکنولوژی کوپرتینو همچنان در حال ارتقا فریمور ARKit است. پشتیبانی از هدست‌های دیگر شخص ثالث می‌تواند برخلاف عرضه هدست ساخته اپل در امسال باشد. اپل احتمالا می‌خواهد که برنامه نویسان محتوای بیشتری برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تولید کنند تا زمان عرضه هدست خودش بستر آماده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.