کانسپت iOS 16 با ویجت‌های تعاملی، کیف پول ارز دیجیتال در اپل پی و …

اپل امسال در رویداد WWDC 2021 از iOS 15 رونمایی کرد. ویژگی‌هایی مانند بهبود فیس تایم، متن زنده، فوکوس، نوتیفیکیشن‌های بازطراحی شده و … از جمله ویژگی‌های iOS 15 هستند. با عرضه عمومی iOS 15 اپل اکنون روی iOS 16 کار می‌کند. در کنار اپل، طراحان حوزه تکنولوژی هم فعال هستند و طرح‌های مفهومی مختلفی را برای این سیستم منتشر می‌کنند. به تازگی یک کانسپت از iOS 16 منتشر شده که ایده‌های جالبی در آن به چشم می‌خورد.

کوین کال که با نام کاربری Hacker 34 شناخته می‌شود، سال‌ها است به ارائه طرح مفهومی مشغول می‌باشد. او قبلا طرح‌های مفهومی مختلفی برای ویندوز ۱۱، ایرپاد ۳ و ساعت گوگل پیکسل را منتشر کرده بود. او در آخرین فعالیت خود یک ویدیو از طرح مفهومی iOS 16 منتشر کرده است که در بالا قابل مشاهده می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های جالب این طرح مفهومی iOS 16، ویجت‌های تعاملی است. ویجت‌ها با iOS 14 به آیفون اضافه شدند، با این حال در مقایسه با آن چیزی که اندروید ارائه می‌دهد، ضعیف‌تر می‌باشند. در حال حاضر ویجت‌های اپل صرفا میانبرهایی برای بخش خاصی از اپلیکیشن هستند. کانسپت جدید امیدوار است که ویجت‌ها در iOS 16 قابلیت‌های بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، طرح کوین نشان می‌دهد که آیکون‌ها و ویجت‌ها را هر جایی از صفحه می‌توان قرار داد.

همچنین بخوانید:

در طرح مفهومی iOS 16 همچنین شاهد مولتی تسکینگ بهتر هستیم و می‌توان یک اپلیکیشن را روی اپلیکیشن دیگر باز کرد. یک داک جدید نیز به چشم می‌خورد که با کمک آن می‌توانید صفحه نمایش را به سادگی تقسیم کنید و اپلیکیشن‌ها را در هر جایی از صفحه بکشید.

کوین کال صفحه نمایش همیشه روشن را نیز همراه با iOS 16 به تصویر کشیده است. با این ویژگی شما نوتیفیکیشن‌ها را زمانی که گوشی  در حالت خواب است نیز، مشاهده کنید. این ویژگی در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حضور دارد اما اپل تا کنون آن را به آیفون اضافه نکرده است.

علاوه بر این، در کانسپت جدید iOS 16 امکان ترید ارز دیجیتال با اپل پی نیز دیده می‌شود. ویژگی Smart Stack که به کنترل سنتر اضافه شده، امکان کنترل مجوزهای مختلف مانند دوربین و میکروفون را می‌دهند. نظر شما درباره این طرح مفهومی چیست؟

از طريق یوتیوب
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.