طرح مفهومی آیفون XII ؛ صحفه نمایش منحنی، بدون دکمه و شارژر بی‌سیم واقعی

اپل به نظر نمی‌رسد که قصد تغییرات در زبان طراحی آیفون را داشته باشد. با عرضه آیفون X طراحی آیفون تغییر قابل توجهی را داشت و باید تا اطلاع ثانوی با همین طراحی کنار بیایم و تنها دلمان به طرح‌های مفهومی خوش باشند. آخرین طرح مفهومی منتشر شده مربوط به آیفون XII که احتمالا در سال ۲۰۲۰ توسط اپل معرفی می‌شود.

طبق این طرح مفهومی آیفون XII با یک پنل اولد که در چهار طرف منحنی است، معرفی می‌شود. علاوه بر این، به جای تمامی دکمه‌های فیزیکی از جمله دکمه‌های کم و زیاد صدا، از پنل حساس به لمس استفاده شده است.

از نظر من دو ویژگی این طرح مفهومی بسیار جالب است، قابلیت Quick App یا همان برنامه‌هایی که در حاشیه صفحه نمایش قرار دارند و قابلیت Photomove که تصویر را اسکن می‌کند و اشیاء را در آن متحرک می‌کند. با توجه به اینکه اپل در حال حاضر برای تصاویر زنده چند ثانیه قبل و بعد عکس را در حال حرکت ثبت می‌کند، این قابلیتی دور از دسترس نیست و کوپرتینویی‌ها می‌توانند در نسخه ‌های بعدی iOS آن را اضافه کنند.

اپل همچنین باید از رنگ‌های موجود در این ویدیو الهام بگیرد. این شرکت گزینه‌‎های رنگی را ارائه می‌دهد اما این رنگ‌ها به آیفون XR محدود می‌شود و آیفون XS در رنگ‌های معمول مشکی، نقره‌ای و طلایی عرضه شده است.

به عنوان یک طرح مفهومی کمی زیاده روی کرده است، اینکه اپل آیفون ۲۰۲۰ را با شارژر بی‌سیم با شعاع ۲۰ متر عرضه کند کمی دور از ذهن است. نظر شما در مورد این طرح مفهومی چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.