پک باتری مگ سیف ؛ سرانجام شارژ معکوس به آیفون آمد!

اپل سرانجام یک پاور بانک را برای سری آیفون ۱۲ منتشر کرد. این پک باتری مگ سیف، با تمامی مدل‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس سازگار است.

این باتری پک برخلاف مدل‌های قبلی، به صورت مغناطیسی به پشت آیفون متصل می‌شود و به صورت بی‌سیم آیفون شما را شارژ می‌کند. این محصول که فقط در رنگ سفید عرضه شده نیازی به خاموش و روشن کردن ندارد.

اپل به طور رسمی اطلاعاتی در مورد افزایش دوام باتری مدل‌های مختلف آیفون با این پک باتری مگ سیف نداده است؛ اما با توجه به ظرفیت آن (۱۴۶۰ میلی آمپر) و همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم که منجر به از دست رفتن قسمتی از انرژی می‌شود، نباید توقع سطح بالایی از آن داشت.

شما می‌توانید باتری پک مگ سیف را با استفاده از کابل لایتنینگ شارژ کنید. این محصول با برچسب قیمت ۹۹ دلاری به بازار عرضه می‌شود!

اما این پایان کار نیست و پک باتری مگ سیف یک ویژگی جالب را نیز به آیفون ۱۲ می‌آورد. اگر اخبار حوزه آیفون را دنبال کرده باشید، می‌دانید که طبق شایعات اپل قرار بود در سری آیفون ۱۱ شارژ بی‌سیم معکوس را اضافه کند که این اتفاق نیفتاد و بعد از آن همه نگاه‌ها به خانواده آیفون ۱۲ معطوف شد. اما با معرفی آیفون ۱۲ هم خبری از شارژ بی‌سیم معکوس نبود اما با معرفی پک باتری مگ سیف شرایط تغییر کرده است.

این پک باتری از نظر فنی قابلیت شارژ معکوس را در سری آیفون ۱۲ باز می‌کند! اپل در زمان معرفی این محصول گفت که اگ یک کابل شارژ را به این باتری پک وصل کنید، آیفون و پاور بانک هر دو با هم شارژ می‌شود که منطقی است. پک باتری آیفون را شارژ می‌کند و شارژر هم که باتری پک را شارژ می‌نماید.

اما اگر آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را به شارژ متصل کنید و این پک باتری هم به دستگاه متصل باشد، آیفون آن را شارژ می‌کند و ما به طور عملی اولین شارژ بی‌سیم معکوس را در آیفون شاهد هستیم. لازم به ذکر است که این ویژگی در حال حاضر بسیار محدود است و فقط زمانی کار می‌کند که آیفون به منبع شارژ متصل باشد.

اما آیا این می‌تواند نشانه‌ای از حضور شارژ بی‌سیم معکوس در سری آیفون ۱۳ برای سایر دستگاه‌ها مانند ایرپاد و اپل واچ باشد؟ به نظر می‌رسد که با رخ دادن این اتفاق یک یا نهایتا دو نسل آیفون فاصله داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.