اپل واچ می‌تواند حداقل یک هفته قبل از بروز علائم کرونا به تشخیص آن کمک کند

مطالعات انجام شده توسط Mount Sinai Health System واقع در نیویورک و دانشگاه استنفورد کالیفرنیا نشان داده که ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ ، Fitbit و … که مداوم ضربان قلب کاربر را مانیتور می‌کنند، می‌توانند در تشخیص کرونا یا همان کووید ۱۹ قبل از بروز علائم کمک کنند.

محققان Mount Sinai طبق بررسی‌ها گفته‌اند اپل واچ می‌تواند تغییرات کوچک در ضربان قلب فرد را شناسایی نماید که به تشخیص کرونا ۷ روز قبل از بروز علائم و مثبت شدن آزمایش کمک می‌کند.

اپل واچ می‌تواند زمان بین دو ضربان قلب را اندازه گیری کند. ریتم ضربان قلب زمانی که در بدن التهاب ایجاد شود، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. کرونا نیز موجب التهاب در بدن می‌شود که منجر به اختلال کمی در ضربان قلب می‌گردد.

ما از قبل می‌دانستیم که التهاب در ضربان قلب خلل ایجاد می‌کند و کرونا نیز یک اتفاق التهابی فوق‌العاده محسوب می‌شود و این امکان را به ما می‌دهد که از آلوده شدن افراد قبل از بروز علائم مطلع شویم.

این تحقیق با بررسی ۳۰۰ نفر از کارکنان عرصه سلامت در Mount Sinai انجام شده که به مدت ۵ ماه از اپل واچ استفاده کرده‌اند.

مطالعه دیگری توسط دانشگاه استنفورد کالیفرنیا انجام شد که در آن شرکت کنندگان گجت‌های پوشیدنی مختلفی مانند اپل واچ، Fitbit و Garmin داشتند. این بررسی نشان داد که ۸۱ درصد شرکت کنندگان با آزمایشی کرونای مثبت، ضربان قلبشان تقریبا نه و نیم روز قبل از بروز علائم با اختلال مواجه شده است!

همچنین بخوانید: آیفون ۱۳ پرو به صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion مجهز می‌شود 

تقریبا دو سوم افرادی که کرونای آن‌ها مثبت شد، چهار تا هفت روز قبل از اینکه علائمی بروز کند، کرونای آن‌ها تشخیص داده شد. این مطالعه با حضور ۵ هزار شرکت کننده انجام گرفت که ۳۲تای آن‌ها به کرونا مبتلا شدند.

از طريق CBS News
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.