طرح مفهومی iPadOS 15 ، ویژگی‌های جامانده از iPadOS 14

اپل با امکان اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه اصلی در iOS 14، تغییرات اساسی را در صفحه اصلی آیفون داد. متاسفانه این تغییرات شامل iPadOS 14 نمی‌شوند و صاحبان آیپد ویجت‌های بازطراحی شده و امکان پین ویجت را همانند نسخه قبلی دارند. یک طرح مفهومی از iPadOS 15 منتشر شده که نسل بعدی iPadOS را با ویژگی‌هایی همانند App Library، یک قفسه اختصاصی برای ویجت‌ها و … نمایش می‌دهد.

کانسپت iPadOS 15

طبق این طرح مفهومی اپل در iPadOS 15 ویژگی App Library را به آیپد می‌آورد. این قسمت از طریق یک دکمه اختصاصی در سمت چپ داک در دسترس است و لیستی از تمام اپلیکیشن‌های نصب شده در آیپد نمایش می‌دهد. صفحه اصلی رویکردی ماژولار دارد و کاربران می‌توانند در هر جایی اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها را قرار دهند. یک اسلات برای ویجت‌ها نیز وجود دارد که تمامی آن‌ها را در خود جای می‌دهد.

طراح این طرح مفهومی همانند macOS Big Sur یک منو طراحی کرده که از سمت چپ بالای صفحه در دسترس است. در این منو به نوتیفیکیشن‌ها، تنظیمات، آپدیت اپلیکیشن‌ها و گزینه‌هایی برای ریستارت و موارد مشابه آیپد دسترسی دارید. کنترل سنتر هم در این طرح مفهومی بازطراحی شده تا کل صفحه را اشغال نکند.

ویجت در iPadOS 15

بهتر بود که اپل ویژگی‌های این طرح مفهومی iPadOS 15 را در iPadOS 14 پیاده می‌کرد. منو حرفه‌ای، کنترل سنتر کوچکتر و صفحه اصلی بازطراحی شده نیازهای iPadOS هستند. می‌توان امیدوار بود که اپل با iPadOS 15 این تغییرات را در سیستم عامل آیپد ایجاد کند.

همچنین بخوانید:

از طريق Behance
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.