اپل به خاطر نقض تحریم‌های آمریکا ۴۶۷ هزار دلار جریمه شد

اپل به خاطر نقض تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باید حدود ۴۶۷ هزار دلار به وزارت خزانه داری آمریکا پرداخت کند. تقریبا دو سال پیش این کمپانی به خاطر وارد شدن به یک توافقنامه با توسعه دهنده اسلوونیایی، تحریم را نقض کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا _OFAC_، در سال ۲۰۱۵ شرکت برنامه نویسی SIS d.o.o واقع در Trzin کشور اسلوونی را به خاطر اینکه جزئی از یک شبکه بین المللی قاچاق استروئید بوده، تحریم نمود. این یعنی هیچ یک از شرکت و افراد آمریکایی نمی‌توانند با این شرکت همکاری داشته باشند. این ممنوعیت در می ۲۰۱۷ برداشته شد.

اما اپل زمانی که این شرکت تحریم بود، ۴۷ پرداختی به آن، برای برنامه‌هایش در اپ استور داشت. این رقم حدودا ۱.۲ میلیون دلاری جهت پرداختی مشتریان برای برنامه‌های SIS بود. حالا اپل برای اینکه تحریم‌های ایالات متحده آمریکا را نقض کرده باید ۴۶۷ هزار دلار پرداخت کند.

اما چرا اپل با وجود تحریم به کمپانی SIS پرداختی داشت؟ این اتفاق فقط به خاطر یک خطای غربالگری ساده رخ داده است!

اپل در فوریه سال ۲۰۱۷ روند غربالگری خود را تغییر داد و متوجه شد که SIS در لیست سیاه OFAC قرار دارد. این شرکت بلافاصله پرداخت هر گونه وجه را برای SIS به صورت تعلیق درآورد اما این شرایط برای سایر شرکت‌های مرتبط با آن رخ نداد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا به خاطر اینکه اپل این تخلفات را به صورت داوطلبانه افشا کرده قدردانی کرد اما همچنین گفت که این امر “بی‌توجهی بی‌پروا به الزامات تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است.”

منبع WSJ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.