استفاده گوگل از ابزار اپل علیه اپل

یکی از قابلیت‌هایی که اپل هنگام معرفی iOS 12 به آن بسیار بالید میانبرهای سیری بود. این میانبرها برنامه‌های شخص ثالث را قادر می‌ساختند که از سیری برای عملیات‌های مختلف درون برنامه‌ها استفاده کرد. این قابلیت سیری مورد توجه کاربران و برنامه نویس‌ها قرار گرفته و بسیاری از برنامه‌ها در حال حاضر میانبرهای خودشان را دارند.

یکی از میانبرهای سیری مطمئنا اپل را خوشحال نخواهد کرد، در حال حاضر می‌توان با استفاده از سیری دستیار صوتی گوگل را فعال کرد! با آخرین به روزرسانی Google Assistan این قابلیت در دسترس کاربران قرار گرفته است و حالا کاربران می‌توانند با کمک سیری از این دستیار صوتی راحت‌تر بهره ببرند و کارهای خود را با آن انجام دهند.

برای این کار کافی است که یک عبارت را برای راه اندازی دستیار صوتی اپل ضبط کنید، به طور مثال: گوگل لطفا! سپس با گفتن هی سیری و پس از آن گوگل لطفا دستیار صوتی گوگل فعال می‌شود و می‌توانید کارای مورد نظر خودتان را با آن انجام دهید. این شرایط شبیه به شرایط مرورگر پیشفرض ویندوز، اینترنت اکسپلورر است که فقط برای دانلود گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده می‌شود.

مطمئن هستیم که مهندسان گوگل برای اینکه این قابلیت را به دستیار گوگل اضافه کنند بسیار کار کرده‎اند اما ممکن است تمام تلاش‌های آن‌ها بیهوده باشد. اپل را می‌شناسیم، چنین حرکتی را مطمئنا به خوبی نمی‌پذیرد و ممکن است به زودی شاهد آن باشیم که اپل با یک تغییر این ویژگی را غیر فعال کند، بدون اینکه هیچ توضیح اضافی بدهد.

در برخی از موارد دستیار صوتی گوگل از سیری بهتر عمل می‌کند؛ به طور مثال این دستیار در تشخیص گفتار بهتر است و علاوه بر دستورات صوتی، دستورات متنی را نیز به خوبی اجرا می‌کند. یک راه سریع برای فعال کردن این دستیار می‌تواند مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار بگیرد.

منبع The Verege
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.