مارس ۲۰۲۰ ؛ انتظار ما از کنفرانس ماه جاری اپل چیست؟ آیفون ۹، آیپد پرو جدید

برای اینکه آیفون جدید را ببینید دیگر نیازی نیست تا شهریور سال آینده منتظر باشید، چون اپل به زودی یک کنفرانس برگزار و آیفون جدیدی را رونمایی می‌کند. این کنفرانس به احتمال بسیار زیادی در یک ماه پیش رو برگزار می‌شود و در آن طبق پیش بینی‌ها، یک آیفون نسبتا کوچک معرفی خواهد شد.

اما در شرایطی که هنوز هیچ دعوتنامه‌ای ارسال نشده ما چگونه از یک کنفرانس حرف می‌زنیم؟ این تقریبا یک سنت برای کوپرتینویی‌ها شده که قبل از کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، یک رویداد را برگزار کنند. اپل به عنوان یک شرکت پایبند به سنت و میراث خود شناخته شده است و بنابراین تقریبا قطعی که ما شاهد برگزاری این رویداد در سال ۲۰۲۰ هم باشیم.

ما در این مطلب آنچه که انتظار می‌رود در کنفرانس پیش رو معرفی شود را بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

چه زمانی کنفرانس برگزار می‌شود؟

طبق شایعات رویداد در اواخر ماه مارس، یعنی ماه جاری میلادی برگزار می‌شود و محتمل‌ترین تاریخ ۳۱ مارس، سه شنبه، مصادف با ۱۲ فروردین ۹۹ است.

چه انتظاری از کنفرانس مارس ۲۰۲۰ اپل داریم؟

شاید محتمل‌ترین محصول، یک شایعه همیشگی باشد اما ما واقعا انتظار داریم که در این کنفرانس جانشین آیفون SE محبوب معرفی شود. ما برای کنفرانس‌های سال‌های گذشته هم چنین شایعاتی را داشتیم ولی امسال بسیار جدی است و، آیفون ۹ نسل بعدی آیفون SE، در کنفرانس مارس ۲۰۲۰ اپل معرفی خواهد شد. طراحی آیفون ۹ طبق اخبار و شایعات، همانند آیفون ۸ است. همچنین خبری از فیس آیدی نیست و دکمه هوم با تاچ آیدی در این دستگاه دیده می‌شود.

آیفون ۸

ویژگی‌های آیفون ۹ چیست؟

ما سال‌هاست شایعات را در مورد آیفون SE 2 می‌شنویم. جدای از نام گذاری، آیفون ۹ تنها نام باقی مانده در سری آیفون است که سبد نام گذاری اپل را تکمیل می‌کند. اپل آیفون ۸ و آیفون X را روانه بازار کرد ولی خبری از آیفون ۹ نبود، در واقع آیفون ۹ بین آیفون ۸ و آیفون‌های جدید است که طراحی را از آیفون ۸ و سخت افزار را از دستگاه‌های جدید می‌گیرد.

مشخصات فنی آیفون ۹:

  • صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴
  • تراشه A13 بایونیک اپل
  • رم ۳ گیگابایتی
  • حافظه داخلی پایه ۶۴ گیگابایتی
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو ۷ مگاپیکسلی
  • ظرفیت باتری ۱۷۰۰ میلی آمپر

طبق اخبار و شایعات آخرین نسل تراشه فعلی اپل، یعنی A13 بایونیک، در آیفون ۹ به کار گرفته می‌شود که خبری خوبی است و این یعنی آیفون ۹ تا چندین سال سخت افزار قابل قبولی دارد. احتمالا رم ۳ یا نهایتا ۴ گیگابایت خواهد بود که پیشرفت مناسبی نسبت به رم ۱ گیگابایتی آیفون SE است. شاید این میزان رم در سال ۲۰۲۰ کم به نظر برسد اما پرچمدارانی همانند آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس هم با ۴ گیگابایت رم عرضه شدند که عملکرد خوبی دارند. برای فضای ذخیره سازی ما احتمالا شاهد ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی خواهیم بود که برای یک گوشی میان رده قابل قبول است.

قیمت آیفون ۹ چقدر است؟

آیفون ۹ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت ۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت، در حالی که با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت با برچسب قیمت ۴۴۹ دلاری عرضه می‌گردد.

آیپد پرو جدید؟

انتظار نمی‌رود که آیپد ۲۰۲۰ اپل در بخش طراحی چیز جدیدی داشته باشد، اپل همیشه چند سال یکبار محصولاتش را بازطراحی می‌کند و با توجه به اینکه آیپد پرو در نسل قبلی بازطراحی شده، امسال نباید منتظر طراحی جدیدی باشیم. بنابراین شاهد همان صفحه نمایش مربعی شکل با اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی خواهیم بود. خوشبختانه انتظار می‌رود که در کیفیت ساخت تغییراتی ایجاد شود و دستگاه استحکام ساختاری بیشتری داشته باشد.

آیپد پرو ۲۰۱۸

طبق شایعات نسل بعدی آیپد پرو با دوربنی سه گانه عرضه می‌شود که البته ممکن است ترکیب آن با چیزی که در آیفون ۱۱ پرو شاهد بودیم، متفاوت باشد. علاوه بر این اپل ممکن است از صفحه نمایش میکرولد استفاده کند که مصرف کمتر و درخشندگی بیشتری دارد و برای ناچ یا گوشه‌های گرد مشکلی ندارد.

مشخصات فنی آیپد پرو جدید:

  • صفحه نمایش ۱۱/۱۲.۹ اینچی
  • تراشه A13X بایونیک
  • ظرفیت پایه ۱۲۸ گیگابایتی
  • دوربنی سه گانه
  • سیستم عامل iPadOS

قیمت آیپد پرو جدید چقدر است؟

ما هیچ ایده‌ای درباره قیمت گذاری نسل بعدی آیپد پرو نداریم ولی امیدواریم که افزایش قیمت قابل توجهی را شاهده نباشیم. امیداریم که قیمت مدل پایه آیپد پرو ۱۱ اینچی معادل ۷۹۹ دلار و مدل ۱۲.۹ اینچی قیمت ۹۹۹ دلاری داشته باشد. اگر بخواهید نسخه ۴G TLE را داشته باشید برای مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی به ترتیب باید ۹۴۹ و ۱۱۴۹ دلار هزینه نمایید.

شما انتظار دارید که در کنفرانس مارس ۲۰۲۰ اپل شاهد چه چیزی باشید؟

همچنین بخوانید:

آیپد پروآیپد پرو 2020آیفونآیفون 2020آیفون 9